تاثیر اضطراب در عملکرد کودک

تاثیر اضطراب در عملکرد کودک

تاثیر اضطراب در عملکرد کودک

بسیاری بر این باورند که کودکی ،دوران بی خیالی و بی مسئولیتی است .آری دنیایی زیبا و پر از تجارب ارزنده ،حق کودکان است وما به امید آینده ای نوین و آکنده از آرامش به رشد فرزندانمان چشم دوخته ایم .اما در مسیر رشد کودکان ،مشکلات متعددی گزارش می شود که اضطراب ،یکی از آنهاست.که تقریبا در میان هر ده کودک ،در یک کودک دیده می شود .

مثال هایی از #کودکان _مضطرب

       کودکی ده ساله ،دائما نگران است .نگران تکالیف مدرسه،سلامتی پدر و مادر ،امتحان مدرسه،رفتن به مطب دندانپزشکی ،بیماری،عفونت،میکروب و …و مرتب در حال سئوال و جواب با والدین برای رسیدن به اطمینان است .

      کودکی دوازده ساله ،همیشه عصبی ،زودرنج و خجالتی است .نگران قضاوت دیگران است .دوستان کمی دارد . صحبت کردن در جمع را دوست ندارد.

     کودکی هفت ساله ،نگرانی زیادی در مورد تصادف مادرش دارد .با دور شدن از مادر و تنها ماندن با مادر بزرگ نکران می شود از تاریکی می ترسد.

     اینها فقط چند مثالل از انواع اضطراب در کودکان است . اضطراب ،علامتی است از رنج درونی کودکان و نیازمندشناخت و مداخله است .

تاثیر اضطراب در عملکرد کودک

تاثیر اضطراب درعملکرد کودکان:

     اضطراب می تواند باعث تداخل در زندگی روزمره کودکان شود . پیشرفت تحصیلی را پایین بیاورد .اعتماد به نفس کودک را تحت تاثیر قرار دهد .از برقراری روابط دوستانه جلوگیری کند .گاهی ممکن است سر آغاز یک اضطراب مادام العمر شود . و در مواردی به مشکلات جدی تر مثل سوء مصرف مواد ،الکل ،افسردگی و یا خودکشی بینجامد .

  اگر فرزندی مضطرب دارید ،خبر خوب آن است که # “مدیریت اضطراب“امکان پذیر است . در سلسله گفتار پیش رو در کنار شما هستیم تا در روشنایی فانوسی که از دانش و تجربه خویش در کار با کودکان مضطرب داشته ایم ،شریکتان کنیم . از”چیستی اضطراب “خواهیم گفت و “چگونگی اضطراب ” (پیدایش ،تداوم ،نحوه مدیریت و راهکارها ،سیر درمان و …)….ادامه دارد…

.#گلرخ_ شلویری هستم . روانشناس کودک و نوجوان

کلید واژه ها : #اضطراب_کودکان  #مضطرب # نگرانی #ترس #مدیریت_ اضطراب

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا 

، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *