تحقیق در مورد ناخن جویدن کودکان

تحقیق در مورد ناخن جویدن کودکان

مطالبی در خصوص ناخن جویدن
جویدن ناخن یکی از عادات کودکان است که والدین را بسیار ناراحت و کلافه می کند. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً ۳۸ درصد کودکان 4 تا 6 ساله ناخن هایشان را می جوند.
براساس نتايج تحقيقات، جويدن ناخن از 5 سالگي به شدت شروع و در 10 تا 15 سالگي به شدت خود مي رسد و اکثر مبتلايان به اين اختلال را کودکان 9  تا 11 سالگي تشکيل مي دهند.
این عادت تا ۱۰ سالگی به اوج خود می رسد و در مواردی تا ۶۰ درصد کودکان افزایش می یابد. همچنین بیشترین میزان ناخن جویدن در پسران 13 تا 14 ساله است. ناخن جویدن در دختران حدود ۱۱ سالگی به بیشترین حد خود می رسد. جالب این که تقریباً ۲۰ درصد نوجوانان کماکان درگیر این مشکل هستند و 10 تا 20 درصد این عده نیز تا بزرگسالی عادت ناخن جویدن را حفظ می کنند.
جویدن ناخن نه تنها منظره ناخوشایندی دارد بلکه موجب بیماری کودک نیز می شود.جویدن ناخن ها به ویژه تا ته پوشش شاخی ناخن منجر به خونریزی می شود و پوست را مستعد تماس با میکروب ها کرده و خطر ابتلا به عفونت را در این ناحیه افزایش می دهد. به علا وه وقتی کودک ناخن های پر از میکروب را وارد دهان می کند خطر ابتلا به امراض مختلف برای وی افزایش پیدا می کند.
کودکانی که ناخن‌هایشان را بیش از حد می‌جوند و همواره یکی از انگشتانشان را در دهان می‌کنند، احتمال دارد که دچار عفونت شوند. انگشتانشان را مرتب یکی پس از دیگری در دهان می‌کنند تا جایی که دردشان می‌آید، پوست انگشت‌شان نازک می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که از آن خون می‌آید.
این پدیده بیشتر کودکان و نوجوانان را دربرمی‌گیرد. این عمل که اغلب توجهی به آن نمی‌شود، معمولا حدود 6 سالگی برطرف می‌شود و ممکن است قبل از سن نوجوانی (از شروع 10سالگی) دوباره ظاهر شود و بعدها دوباره ناپدید شود یا آنکه تا سنین بزرگسالی ادامه پیدا کند.
منبع
http://www.mardomsalari.com
http://www.hamshahrionline.ir
http://www.mehrnews.com
بیتوته

 گردآورنده : فریبا نقدی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *