راه هاي افزايش هوش

راه هاي افزايش هوش

هوش و راه های افزایش آن

مغز شما توان بسار بالایی دارد.خیلی بیش از آن که شما تصور می کنید.ایت به هوش تعبیر می شود.هوش به معنای واقعی کلید شما در یافتن و برآورده کردن اهدافتان است.سه دسته کلی هوش شناخته شده و مورد بحث است بنام ضریب هوش(IQ) که شامل هوش کلامی و ریاضی است.EQ که همان هوش هیجانی است و مرتبط به نوع دید ما به قضایا،نوع تصمیم گیری،شوق و سرعت آن و …. می شود.SQ که هوش معنویت و مرتبط به سطح روحانیت است که ما در این مختصر سعی داشتیم علاوه بر انجام تکالیف استاد گرامی قدری بر معلومات خود در مورد IQ بیافزاییم.امید است که مورد قبول استاد و مؤثر واقع شود.
این مطالب راه هایی است برای افزایش هوش کودک برای خانواده ها

بگذارید به حد کافی بازی کند: بازی هوش فکرعزم و استعدادهای مختلف را در کودک پرورش می دهد.پس بگذارید کافی بازی کند و با کلمات آرام باش وبنشین نشاط را از او سلب نکنید.ولی نباید به اندازه ای باشد که تمام توجه کودک معطوف به بازی باشد زیرا کودک عادت به کار را هم برای گذران زندگی فردی وجمعی لازم دارد که باید به موازات این زمینه در کودک رشد کند
سرگرمی های جالب فراهم کنی: پلکان جاذبه خوبی برای اطفال است. بگذارید با مراقبتتان تمرین کند.قطعات چوبی که داخل هم شده وخارج می شوند یا حلقه های چوبی برای او سرگرمی . آموزنده اند .همین طور بازی قایم موشک:ابتدا جسمی را به او نشان دهید بعد به شکلی که او ناظر باشد جسم را پنهان کنید .کودک پس از پیدا کردن لذت می برد ودر عین حال لذت میبرد که آنچه در معرض دید هم نیست وجود دارد.
هم بازی داشتن او را جدی بگیرید: برای کودک دیدن کودک دیگر لذت بخش است.حتی اگر آنقدر بزرگ نباشد که بتواند با او بازی کند جالب است برایش که طفلی را با خود در یک اتاق ببیند که با اسباب بازی ها بازی میکند.
دوستی های غیر معمول او را قبول کنید:شاید کودکتان با افرادی دوست شوند که از او بزرگتریا کوچک ترند و علاقه مندی های متفاوتی دارند.دوستی های غیر معمول او را قبول کنید.البته همراه با توصیه های ارزشمند و معقول.
وسایل بازی مناسب تهیه کنید:وسایلی مثل:لباس ها و ماسک های مختلف برای بازی تئاتر
– وسایل اکتشافات و تحقیقات علمی مثل ذره بین ،آهن ربا ،منشور،دانه های گیاه،اسباب جوجه کشی
– وسایل فعال بازی فیزیکی مثل گلیدر واگن،سه چرخه،روروک،توپ، وسایل کوه نوردی ،تونل و…
– بازی هایی که خواندن اعداد را می آموزد
– وسایل موسیقی
در آینده به نکات بیشتری اشاره خواهد شد منتظر باشید

گردآورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *