سرگرم كردن كودكان

سرگرم كردن كودكان

راهکارهایی جهت سرگرم کردن بچه ها
اکنون که مدارس تعطیل هستند تو اگر مادر چند تا بچه داشته باشد، می‌دانید که مشغول نگه داشتن کودکان در این روزها رو چقدر می‌تواند سخت باشد. در این بخش توصیه هایی به مادران درباره تعطیلات و مواردی برای سرگرمی‌های این روزها می‌پردازیم.
خوردنی‌های ساده‌ای بیابید که بچه‌ها بتوانند درست کنند.
بچه‌ها عاشق غذا درست کردن و کمک کردن برای درست کردن غذا هستند، حتی درست کردن نوشیدنی‌‌های اسموتی می‌تواند راه بسیار خوبی برای سرگرم کردن کودکان و گذراندن یک بعداز ظهر باشد. حتی می‌توانید از بچه‌ها بخواهید خودشان ایده‌ای برای اسموتی بدهند. با این کار آنها واقعاً از نتیجه‌ی کار احساس رضایت خواهند کرد و علاوه براین، روش بسیار خوبی برای علاقمند کردن کودکان به تغذیه‌ی سالم است.
استعداد هنری نوپای آنها را شکوفا کنید.
آیا کودک شما یک هنرمند نوپا است؟‌ اگر چنین است چرا او را با مقدار کمی وسایل هنری ارزان و ایجاد یک اتاق مخصوص کار در داخل خانه یا ترجیحاً در حیاط تشویق نمی‌کنید؟ کافی است مواردی از قبیل رنگ گواش، مداد رنگی، مجلات، قیچی‌های بی‌خطر، مواد براق و چسب و مقدار زیادی روزنامه برای پوشاندن زمین یا میز کار برای سرگرم کردن کودکان در اختیار آنها قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید آنها را در ایجاد یک اثر هنری یاری کنید. کلاژ، نقاشی، کاردستی با برگ درخت، این لیست بی‌انتهاست و آنها واقعاً از این کارها لذت می‌برند. کارهای آنها را بر روی دیوار خانه بچسبانید تا هم فضا زیبا شود و بچه‌ها هم احساس مفید بودن داشته باشند.
وسایل مورد نیاز برای نوشتن خاطرات تابستانی در اختیار فرزندتان قرار بدهید.
برای بچه‌های بزرگتر، نوشتن خاطرات می‌تواند تفریح خوبی در طول تعطیلات باشد. یک دفتر خط دار برای آنها تهیه کنید تا بتوانند بهترین خاطراتشان را در آن ثبت کنند و همچنین قطعات عکس یا چیزهایی مثل بلیط‌های سینما یا گل‌های خشک شده را روی آن بچسبانند تا آن را جالب‌تر کند. بعد از تعطیلات، آنها از نشان دادن این دفتر به معلم محبوبشان لذت می‌برند.
وسایل ساخت بدلیجات برای فرزندتان تهیه کنید.
کارهایی که بچه‌ها با چند بند کفش رنگی یا پاستا و مهره‌ها می‌توانند انجام دهند باور نکردنی است! بچه‌های بزرگتر شاید دوست داشته باشند با ریسمان نایلونی و مهره‌های ریز بدلیجاتی برای خودشان درست کنند. اگر خوش شانس باشید شاید بخت داشتن یکی از ساخته‌های آنها هم نصیبتان شود!
دوستانشان را برای بازی به خانه دعوت کنید.
چندتا از دوستان فرزندتان را دعوت کنید و با چیزهایی مثل کمی تنقلات و یک فیلم آنها را سرگرم کنید. این مدل سرگرم کردن کودکان به شما هم کمی وقت آزاد می‌دهد تا به کارهایتان برسید.

گرداورنده : سارا گودرزی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *