عفونت در کودکان

عفونت در کودکان

نحوه درست شستشوی دختران و پسران برای جلوگیری از ایجاد عفونت در کودکان
شستشوي ناحيه تناسلي دختران
ناحيه تناسلي دختران را مي توان تنها با يك دستمال مرطوب در هنگام تعويض پوشك و يا استحمام تميز كرد و در اين حال بايد مراقب بود كه دستمال از جلو به عقب كشيده شود نه از عقب به جلو تا ميكروب هاي ناحيه مقعد وارد واژن نشوند.
ممكن است ناحيه تناسلي قرمز و متورم شود و يا ترشحات بيرنگ، سفيد و يا كمي خوني ديده شود كه تمام اين حالات در هفته هاي اول طبيعي است و در نتيجه هورمون هاي مادر هنگام بارداري بوجود مي آيد. اگر اين علائم بعداز شش هفته اول پس از تولد از بين نرود بايد با پزشك متخصص اطفال مشورت كنيد.
شستشوي ناحيه تناسلي پسران ختنه شده
تنها كاري كه بايد در مورد موضعي كه به تازگي ختنه شده است انجام دهيد آنست كه پوست ناحيه را با آب و صابون بشوئيد درست مانند ساير قسمت هاي پوست بدن.
بهتر است از سائيدن و ايجاد كف در ناحيه آلت تناسلي پسران خواه ختنه شده و خواه بدون ختنه بپرهيزيد زيرا پوست اين ناحيه را خشك مي كند و باعث تحريك آن مي شود.
در چند روز اول پس از عمل ختنه، آلت تناسلي ممكن است كاملا قرمز باشد و ترشحي زرد رنگ داشته باشد.
اين در واقع علامت خوبي است و نشان مي دهد كه سير بهبود طبيعي است. عليرغم آنكه محل ختنه كمتر احتمال دارد كه عفونت كند علائم عفونت عبارتند از قرمزي پايدار، تورم سر آلت و زخم هايي كه با ترشحات زرد رنگ و خشك بسته شده است. در صورت مشاهده هر يك از اين علائم فورا به پزشك اطلاع دهيد.
شستشوي ناحيه تناسلي پسران ختنه نشده
هنگام تميز كردن يا شستن آلت تناسلي كه ختنه نشده باشد سعي كنيد پره پوس يا پوست حشفه را نكشيد.
چندين ماه يا حتي سال طول مي كشد تا پره پوس از آلت تناسلي جدا شود. پس از جدا شدن پره پوس و هنگاميكه كاملا بتوان آن را كشيد (اگر نخواهيد كودك را ختنه كنيد بهتر است زمان آنرا از پزشك كودكتان بپرسيد) بايد گاهي آن را بكشيد و انتهاي آلت را كه زير آن قرارگرفته است به آرامي ولي با سرعت از ماده مومي شكل سفيد رنگي كه بطور طبيعي در اين محل تشكيل مي شود تميز كنيد.

گرداورنده : سارا گودرزی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *