کتاب 100 پرسش و پاسخ اختلال افسردگی در کودکان

کتاب 100 پرسش و پاسخ اختلال افسردگی در کودکان

۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره نقص توجه و بیش فعالی و 100 پرسش و پاسخ در مورد افسردگی كودكان با ترجمه دكتر اسما عاقبتي و همكاران از سوي انتشارات دانژه منتشر شده است.

3 تا 5 درصد کودکان به این اختلال مبتلا هستند و در پسرها شایع‌تر است؛ علائم این بیماری قبل از 7 سالگی شروع می‌شود ولی اغلب در دوران مدرسه مشکلات جدی ایجاد می‌گردد.به گزارش خبرآنلاین، «100 پرسش و پاسخ درباره نقص توجه/بیش فعالی بزرگسالی» نوشته آواتی آلبرشت با ترجمه اسماء عاقبتی، مریم زارع و میترا حکیم شوشتری از سوی انتشارات دانژه منتشر شد. این کتاب در قالب پرسش و پاسخ، به مهم ترین مسائل مطروحه از طرف بیماران و پزشکان اشاره داشته و پاسخ های معتبر و کاربردی در مورد درمان، استراتژی های سازشی، منابع حمایتی و … را به خواننده ارائه می نماید.

بیش فعالی؛ اختلالی است که در آن پر تحرکی، بی‌توجهی و رفتارهای ناگهانی بیشتر و شدیدتر از کودکان دیگر وجود دارد. 3 تا 5 درصد کودکان به این اختلال مبتلا هستند و در پسرها شایع‌تر است. ممکن است در بعضی بیشتر علائم پر تحرکی و رفتارهای ناگهانی و در گروهی علائم بی‌توجهی بیشتر دیده شود. علائم این بیماری قبل از 7 سالگی شروع می‌شود ولی اغلب در دوران مدرسه مشکلات جدی ایجاد می‌گردد. این بیماری سالهاست که شناخته شده و عوامل متعددی در ایجاد آن نقش دارند. به نظر می‌رسد علت آن بیشتر به نقص در تکامل سیستم اعصاب مربوط باشد. کودکان مبتلا احتمالا در قسمت‌هایی از مغز که مسؤول توجه، تمرکز و تنظیم فعالیت‌های حرکتی می‌باشد دچار نقص جزئی هستند. توارث و ژنتیک در این اختلال نقش دارد. همچنین در بعضی موارد در جریان حاملگی یا زایمان یا پس از آن صدمات جزئی به ساختمان مغز وارد می‌شود که می‌تواند باعث این مشکل گردد.

کتاب 100 پرسش و پاسخ اختلال افسردگی در کودکان

سیر ADHD متنوع است. بهبودی درصورت وقوع معمولا بین 12 تا 20 سالگی رخ می‌دهد و بهبودی قبل از 12 سالگی نادر است. گاهی علائم در بلوغ بهبود یافته و گاهی نیز تا بزرگسالی ادامه می‌یابد. با افزایش سن پر تحرکی کمتر شده ولی اختلال تمرکز و رفتارهای ناگهانی می‌تواند باقی بماند. در 15 تا 20 درصد موارد علائم همراه با افزایش سن ادامه می یابد. بدون درمان تنها یک سوم تا نصف کودکان دچار ADHD می‌توانند با علائم خود در زندگی سازگار و منطبق باشند و بقیه مستعد بروز مشکلات ثانویه خواهند بود. شواهدی وجود دارد که نشان میدهند تفاوت هایی در ساختار مغز این افراد با سایرین وجود دارد، ولی عوامل محیطی در زندگی فرد نیز ممکن است باعث شوند که احتمال بروز اختلال در او بیشتر شود… این ناشر همچنین «100 پرسش و پاسخ درباره اختلال افسردگی یا دو قطبی در کودکان» را منتشر کرده است.

کتابی کاربردی و آموزشی نوشته لیندا کاکرورتی. کتاب «100 پرسش و پاسخ درباره اختلال افسردگی یا دو قطبی در کودکان» یکی از منابع قابل دسترس والدین و مربیان کودکان بیمار جهت سازگاری با دارو، آشفتگی های روانشناختی و ناراحتی های هیجانی در این شرایط خاص می باشد. این کتاب در قالب پرسش و پاسخ، به مهم ترین مسائل مطروحه از طرف بیماران و پزشکان اشاره داشته و پاسخ های معتبر و کاربردی در مورد درمان، استراتژی های سازشی، منابع حمایتی و … را به خواننده ارائه می نماید. کتاب حاضر هدیه ای است به تمام والدینی که فرزندان آنان از اختلال افسردگی یا دوقطبی در رنج هستند. امید است پاسخ پرسش های نامحدود خود را بیابند.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *