آموزش رفتاری والدینی که فرزندان اختلال سلوک دارند

آموزش رفتاری والدینی که فرزندان اختلال سلوک دارند

آموزش رفتاری والدینی که فرزندان اختلال سلوک دارند

هدف از آموزش رفتاری والدین عبارت است از کمک به آنان در به کارگیری مهارت های رفتاری خاص برای مدیریت رفتار فرزند خود در فعالیت های روزمره. این رویکرد به وفور مورد استفاده قرار گرفته و موثرترین درمان به حساب می آید گرچه برای اثربخشی آن در درازمدت ممکن است نیاز باشد که به صورت عمیق تری به کار رود. این درمان معمولا در مورد کودکان کن سن تر موثر است. در ین شیوه درمانی از برنامه های گروهی و فردی و هم چنین از جزوه های آموزشی روشمند برای والدین استفاده می شود.

آموزش رفتاری والدینی که فرزندان اختلال سلوک دارند

خانواده درمانی
خانواده درمانی بر ارتباطات، حل مسئله و مذاکره، کاهش سرزنش و مذاکره در زمینه تفاهم های اقتضایی متمرکز است. این نوع از درمان ممکن است تاثیر کوتاه مدت داشته باشد اما کاهش تعارض در درون خانواده می تواند کمک کننده باشد.
درمان چند سیستمی
در درمان چند سیستمی عوامل استمرار مشکل که ممکن است در درون خانه، کودک، خانواده، مدرسه یا گروه همسالان باشد مشخص شده و اقدامات لازم با توجه به آن انجام می گیرد. در این رویکرد که رویکردی عمیق است از انواع روش ها مانند آموزش مهارت های شناختی، آموزش والدین و همین طور اقدامات درمانی ویژه استفاده می شود. اقدامی که انجام می شود به عنوان مثال می تواند تسهیل ارتباط بین والدین و مدرسه و ترتیب استقرار تربیتی مناسب باشد. در موارد شدید اختلال سلوک، درمان چند سیستمی از سایر اشکال درمانی برتر است.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا 

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *