آموزش ورزش به کودکان

آموزش ورزش به کودکان

ورزش رااز سنین کم به کودکان بیاموزید
آیا می‌خواهید کودک‌تان برای تمام طول عمر تناسب اندامش را حفظ کند؟ کودکان را تشویق کنید به ورزش‌ها و فعالیت‌های جسمی مناسب بپردازد.
در صورتی که تشویق و حمایت شما،‌ این احتمال وجود دارد که چند ورزش علاقه کودک‌تان را به خود جلب کند. با بردن کودک‌تان به رویدادهای ورزشی محلی و شریک شدن با علائق ورزشی او، گرایش او به ورزش را تقویت کنید.
فعالیت‌های ورزشی متناسب با سن کودک شما احتمالا به طور طبیعی به برخی از ورزش‌ها یا فعالیت‌ها گرایش نشان می‌دهد. از همان جا شروع کنید، به بلوغ جسمی و میزان مهارت کودک توجه داشته باشید.

سنین 2 تا 5
کودکان نوپا و پیش‌دبستانی تازه دارند بر مهارت‌های پایه‌ای مسلط می‌شوند، اما سن آنها برای اغلب انواع ورزش‌های سازمان‌یافته هنوز کم است.
در این سن بهترین کار این است که بگذارید تا او به صورت آزاد و دلبخواهی بازی کند
از جمله می‌توانید او را تشویق به این فعالیت‌ها کنید: دویدن، بالارفتن، لگد انداختن، بالا و پایین پریدن، پرت کردن یک توپ سبک وزن برای گرفتن، پا زدن به سه چرخه یا دوچرخه‌ای که چرخ‌های اضافی برای مبتدیان دارد، بازی در آب تحت نظارت.
سنین 6 تا 7
هنگامی که کودکان بزرگتر می‌شوند، هماهنگی عضلانی و میزان دقت و توجه آنها افزایش می‌یابد. آنها بهتر می‌توانند جهت حرکات را دنبال کنند و مفهوم کار گروهی را درک کنند. در این سن می‌توانید تشویق کودک به شرکت ورزش‌های سازمان‌یافته شروع کنید: از جمله فوتبال، ژیمناستیک، شنا، تنیس، دو و میدانی و هنرهای رزمی.

8 سالگی و بالاتر

تا سن 8 سالگی،‌ اغلب ورزش‌ها- از جمله ورزش‌ها ی تماسی، مادامی که کودک‌تان از وسائل حفاظتی استفاده کند،‌ قابل قبول است. ورزش‌های قدرتی در صورتی که تحت نظارت کامل شما باشند، نیز اشکال ندارند.

سازمان‌یافته بپردازد. اگر کودک‌تان به ورزشی علاقمندی نشان نمی‌دهد، فعالیت‌های جسمی دیگری برای او پیدا کنید. او را به دوچرخه‌سواری‌های خانوادگی، مسیرهای پیاده‌روی یا دیواره‌های صعود درون ورزشگاه‌ها ببرید

گرداورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *