آیا تجربیات موسیقیایی می توانند هوش را تقویت کنند

آیا تجربیات موسیقیایی می توانند هوش را تقویت کنند

آیا تجربیات موسیقیایی می توانند هوش را تقویت کنند ؟؟؟!!!

نظرات دوستان

وب یک مرد کوچک نوشته :در غرب موسیقی درمانی ابداع شده.حتی با موسیقی به آموزش بچه ها کمک میکنن.باعث میشه تمرکز بچه ها بیشتر بشه.

وب یاداشت های کودکی جواب داده :هوش معناي وسيعي داره موسيقي باعث بالا رفتن هوش شنيداري و كلامي و تقويت تمركز ميشه زيرا آموزش موسیقی باعث تغییر بخشی ازمغز می‌شود که مسئول شنوایی در کودکان است.اينو دوران بارداريم تو مقالاتي كه دكترم بهم معرفي ميكرد خوندم مخصوصا قطعه هايي از موزارت رو ميذاشتم تا ني ني تو دلم گوش كنه الان كه باز براش ميذارم توجه خاصي نشون ميده

وب کودک من در جواب گفته : یه مقاله خونده بودم که یکی از روشهای باهوش تر کردن کودکان موسیقیه که می گفت: بنابر تحقیقات دانشمندان دانشگاه تورنتو، برنامه‌ریزی دوره‌های آموزش موسیقی برای کودکان منجر به افزایش ضریب هوشی و توانایی‌های علمی‌ آینده آنها خواهد شد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که آموختن موسیقی در دوران کودکی باعث کسب نمره‌های بهتر در دوران دبیرستان و ضریب هوشی بالاتر در دوران بزرگسالی می‌شود.

وب عشق ابدی من نوشته :بله موثره ولی بایدتوجه داشت که هرموسیقی نمیتونه تاثیرمثبت داشته باشه برای مثال موسیقی باخ و موزارت که شگفتی موسیقی دنیاست و باعث ارامش میشه و ذهن روفراخ وهوش رو تقویت میکنه من خودم این اهنگهارو گوش دادم دوران دانشگاه و موفق بودم.

بحث ویژه : مسایل اجتماعی

در آزمایشی که در سال ١٩٩٣ انجام شد، پژوهشگران گزارش دادنددانشجویانی که به مدت چند دقیقه قبل از امتحان توانایی استدلال فضایی به سونات موزارت گوش دادند از دانشجویانی که بعد از گوش دادن به دستورالعمل های آرمیدگی یا نشستن در حالت سکون این امتحان را داده اند، بهتر عمل کرده اند. پژوهشگران نتیجه گرفتند که به نظر میرسد نغمه های موزارت تغییراتی را در مغز ایجاد میکنند که اتصالات نورونی را “سر حال می آورند” و از این رو تفکر را بهبود میبخشند. اما افزایش در عملکرد، که به “اثر موزارت” معروف شده است ، فقط ١٥ دقیقه دوام داشت و معلوم شدکه تکرار کردن آن دشوار است. به نظر میرسد که سمفونی موزارت به جای اینکه تغییر واقعی در توانایی ایجاد کند ، برانگیختگی و خلق را بهتر می کند که تمرکز بهتر در امتحان را به بار می آورد .

با این حال ، تاکنون درباره اثر سمفونی موزارت بر نوباوگان هیچ تحقیقی انجام نشده است !!! و ازمایش هایی که روی کودکان دبستانی اجرا شدند، هیچ بهبود عقلانی در نتیجه گوش کردن به موسیقی را به بار نیاوردند .

پژوهش حکایت از آن دارد که برای ایجاد افزایش بادوام در نمرات آزمون روانی ، مداخله ها باید بلند مدت بوده و مشارکت فعال کودکان را در بر داشته باشد.

و در کل این سئوال مطرح است که آیا درس های موسیقی میتواند هوش را افزایش دهد؟؟؟!!! کودکانی که درس های موسیقی را یاد میگیرند باید به طور منظم تمرین کنند ، توجه خود را کاملا متمرکز کنند، نت های موسیقی را بخوانند، قطعه های موسیقی طولانی را حفظ کنند ، ساختار موسیقی را بفهمند ، و بر مهارت های فنی تسلط یابند . این تجربیات ممکن است پردازش شناختی را مخصوصا در دوران کودکی که مناطقی از عملکرد تخصصی پیدا میکنندو بسیار انعطاف پذیر و نسبت به تاثیرات محیطی حساس هستند ، تقویت کنند.

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *