اتاق یک کودک موفق این است!

اتاق یک کودک موفق این است!

اتاق یک کودک موفق این است!

با رعايت اين نكات به تاثير معجزه آساي دكوراسيون در سلامت كودك خودتان پي خواهيد برد و خواهيد ديد كه آموزش اين نكات از دوران كودكي به فرزندن‌تان به شما كمك مي‌كند تا به مرور نسلي سالم، تندرست و سلامت به لحاظ روحي و جسمي را در خانواده خود پرورش دهيد.
با رعايت اين نكات به تاثير معجزه آساي دكوراسيون در سلامت كودك خودتان پي خواهيد برد و خواهيد ديد كه آموزش اين نكات از دوران كودكي به فرزندن‌تان به شما كمك مي‌كند تا به مرور نسلي سالم، تندرست و سلامت به لحاظ روحي و جسمي را در خانواده خود پرورش دهيد. به اين ترتيب با ايجاد آرامش و امنيت براي كودك‌تان و تامين نيازهاي اوليه او به صحيح‌ترين شكل، سلامت و شادابي او را تضمين خواهيد كرد.

چگونه وسايل كودك را طبقه بندي كنيم

شلوغي اتاق كودك و به‌هم ريختگي وسايل، اسباب بازي‌ها و كتاب‌ها در اين اتاق يكي از طبيعي‌ترين موقعيت‌ها در سراسر جهان است اما اين شلوغي و به‌هم ريختگي درصورتي كه به‌صورت روزانه استمرار داشته باشد به مرور به كاهش ميزان تمركز و تفكر كودك منتهي مي‌شود. به‌گونه‌اي كه به مرور تمركز كودك را در يادگيري و آموزش كم كرده و مانع از بروز خلاقيت در او مي‌شود. بنابراين بهترين روش براي كنترل اين وضعيت قرار دادن سبدهاي چوبي كوچك در اتاق كودك است تا بعد از بازي از او بخواهيد اسباب بازي‌ها، توپ‌ها و كتاب‌هايش را در هر يك از اين سبدهاي كوچك گردآوري كند. اگر اتاق كودك‌تان به اندازه كافي بزرگ است، مي‌توانيد از قفسه كمدها به جاي سبدهاي كوچك استفاده كنيد و اين مسئله را به كودك‌تان آموزش دهيد.

اتاق یک کودک موفق این است!

نورپردازي براي خواب كودك شما

اتاق خواب كودك بايد به‌گونه‌اي نورپردازي شود كه قابليت تاريكي يا استفاده از حداقل ميزان نور را در زمان خواب داشته باشد زيرا با وجود نور در اتاق، مغز نمي‌تواند فرمان ترشح ملاتونين در بدن را به درستي صادر كند و كمبود ميزان ملاتونين در بدن منجر به بي‌خوابي و در نهايت بي‌حوصلگي، پرخاشگري و در درازمدت افسردگي كودك مي‌شود بنابراين بهترين حالت براي نورپردازي اتاق كودك آن است كه از چراغ خواب‌هايي كه تايمر دارند استفاده كنيد به اين ترتيب كودكي كه ترس از تاريكي دارد با نور اندك اين چراغ‌ها ترس را كنار مي‌گذارد و پس از آن‌كه به خواب رفت فرمان خاموش شدن چراغ با سر رسيدن مدت زمان مورد نظر انجام مي‌شود.

اهميت عكس‌هاي دسته جمعي در اعتماد به نفس كودكان

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه در بهداشت رواني فرزندان‌تان به‌ويژه كودكان تاثير دارد، حس دوست داشته شدن است. شايد فكر كنيد، دكوراسيون اتاق چگونه مي‌تواند در انتقال اين حس به كودك‌تان نقش داشته باشد؟

اتاق یک کودک موفق این است!

ما به شما مي‌گوييم كه چگونه مي‌توان به اين ترتيب ميزان محبت، اعتماد به نفس، علاقه و روابط اجتماعي كودك را تحريك كرد. تنها كافي است يكي از ديوارهاي اتاق كودك يا ميز كنار تخت او را به عكس‌هايي كه او را در جمع خانواده، در كنار پدر و مادر و در جمع دوستانش نشان مي‌دهد، اختصاص دهيد. تماشاي اين عكس‌ها و دانستن اين نكته كه او حاميان و دوستداران زيادي دارد به افزايش آرامش، امنيت و اعتماد به نفس كودك كمك مي‌كند.

چگونه وسايل كودك را طبقه‌بندي كنيم؟

شلوغي اتاق كودك و به‌هم ريختگي وسايل، اسباب بازي‌ها و كتاب‌ها در اين اتاق يكي از طبيعي‌ترين موقعيت‌ها در سراسر جهان است اما اين شلوغي و به‌هم ريختگي درصورتي كه به‌صورت روزانه استمرار داشته باشد به مرور به كاهش تمركز و تفكر كودك منتهي مي‌شود. به‌گونه‌اي كه به مرور تمركز كودك را در يادگيري و آموزش كم كرده و مانع از بروز خلاقيت در او مي‌شود. بنابراين بهترين روش براي كنترل اين وضعيت قرار دادن سبدهاي چوبي كوچك در اتاق كودك است. بعد از بازي از او بخواهيد اسباب بازي‌ها، توپ‌ها و كتاب‌هايش را در هر يك از اين سبدهاي كوچك گردآوري كند. اگر اتاق كودك‌تان به اندازه كافي بزرگ است، مي‌توانيد از قفسه كمدها به جاي سبدهاي كوچك استفاده كنيد و اين مسئله را به كودك‌تان آموزش دهيد.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *