ارتباط خونريزي لثه و زايمان زودرس، راه هاي درمان

ارتباط خونريزي لثه و زايمان زودرس، راه هاي درمان
ارتباط خونريزي لثه و زايمان زودرس، راه هاي درمان
ني ني سايت: عامل خونريزي لثه، تورم و التهاب دهاني است كه به دليل ساخت پلاك هاي دنداني به وجود مي آيد و به طور معمول در افراد بالغ بيشتر ديده مي شود.در دوران بارداري بر اثر تغيير هورمون ها، لثه ها حساس تر مي شوند و ميزان خونريزي آن ها نيز به مراتب بيشتر از قبل از دوران بارداري  خواهد شد.

برخي معتقدند كه بيماري لثه منجر به زايمان زودهنگام و نارس مي شودف اما شواهد و دلايل علمي و مستدلي براي تاييد اين نظريه وجود ندارد. مطالعات نشان داده كه تعداد خانم هايي كه مبتلا به بيماري لثه بودند و زايمان زودرس داشتند بيشتر است و دليل اصلي آن نيز عدم داشتن تغذيه صحيح و كامل است. متخصصان دهان و لثه مي گويند افرادي كه به بيماري هاي التهاب لثه مبتلا مي شوند، اشتهاي خود را از دست مي دهند و اين موجب سوء تغذيه آن ها مي شود.

ارتباط خونريزي لثه و زايمان زودرس، راه هاي درمان

كارشناسان براي كاهش اين مشكل پيشنهاد كرده اند كه در دوران بارداري به دليل التهاب لثه ها مراقبت از دهان و دندان بايد افزايش يابد و همچنين بهداشت دهان و دندان بيش از پيش رعايت شود.
پزشكان توصيه كردند كه افراد باردار در طول روز دو بار مسواك بزنند و حداقل 3 بار در هفته از نخ دندان استفاده كنند. استفاده از مسواك الكتريكي بهتر از مسواك معمولي است زيرا باعث كاهش التهابات و تورم هاي دهاني و لثه مي شود.

در دوران بارداري زناني كه با مشكلات لثه مواجه هستند حتما بايد به داندانپزشك مراجعه كنند و مشاورهاي وي را جدي بگيرند.

منبع: Bounty

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *