ارتباط مشکلات خانوادگی با اختلال سلوک

ارتباط مشکلات خانوادگی با اختلال سلوک

مشکلات خانوادگی از قبیل تعارض بین والدین، تجاوز، فشار روانی و مشکلات روان شناختی ارتباط نزدیک و قوی با اختلال سلوک دارند. کودکان دارای اختلال سلوک نوعا از خانواده هایی هستند که در آن ها طلاق یا جدایی، فقدان روابط عاطفی، فقدان ارتباط خانوادگی ثابت و ایمن و مدیریت نااستوار وجود دارد. مهارت های ضعیف والدین، نظیر تقویت رفتارهای منفی و غفلت از رفتارهای مثبت در ایجاد رفتارهای ضد اجتماعی موثر است. انضباط خشک و نااستوار، سوء استفاده بدنی و سرپرستی نامناسب را نیز در این رابطه یادآوری کرده اند. ترکیب ویژگی های فردی کودکان با مهارت های ضعیف والدین، غالبا با مشکلات شدید و پایدار همراه است. فشارهای روانی بیشتر در خانواده از قبیل محل سکونت نامناسب، فقر و بیکاری شرایط متزلزلی را فراهم می آورند که ممکن است در تشدید اختلال سلوک موثر باشد.

مشکلات خانوادگی از قبیل تعارض بین والدین، تجاوز، فشار روانی و مشکلات روان شناختی ارتباط نزدیک و قوی با اختلال سلوک دارند. کودکان دارای اختلال سلوک نوعا از خانواده هایی هستند که در آن ها طلاق یا جدایی، فقدان روابط عاطفی، فقدان ارتباط خانوادگی ثابت و ایمن و مدیریت نااستوار وجود دارد. مهارت های ضعیف والدین، نظیر تقویت رفتارهای منفی و غفلت از رفتارهای مثبت در ایجاد

موثر است. انضباط خشک و نااستوار، سوء استفاده بدنی و سرپرستی نامناسب را نیز در این رابطه یادآوری کرده اند. ترکیب ویژگی های فردی کودکان با مهارت های ضعیف والدین، غالبا با مشکلات شدید و پایدار همراه است. فشارهای روانی بیشتر در خانواده از قبیل محل سکونت نامناسب، فقر و بیکاری شرایط متزلزلی را فراهم می آورند که ممکن است در تشدید اختلال سلوک موثر باشد.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *