ارتباط والدین با کودکان

ارتباط والدین با کودکان

والدین و آنچه لازم است در ارتباط با کودکشان بدانند

  کتاب هدیه دهید: در موارد مقتضی به صورت هدیه کتابی به انتخاب خود یا کودک هدیه کنید.اگر برایش کتابخانه ارزانی به سلیقه کودک تهیه و اسامی کتابها را به شکلی که قابل درک است روی کتاب نصب کنید این امر موجب افزایش تمایل به کتاب خوانی می شود.
بازی رایانه ای و فرصت یادگیری را می توان به کودک معرفی کرد: برای بسیاری از 3 ساله ها تصاویر رایانه جذاب است.اما نباید طولانی شود.کودکان پیش دبستانی قادرند مهارت های یادگیری را در حین کار و بازی با رایانه بیاموزند اما آموزش مهارتهای اجتماعی اینگونه ممکن نیست.بسیاری از 5 ساله ها به خاطر استفاده زود هنگام از رایانه به اختلال کمبود توجه و ضعف در روابط اجتماعی دجار شدند.ضریب هوشی این بچه ها فوق العاده است اما بهره عاطفی زیر متوسط.پس بی شک رایانه پرستار خوبی برای بچه ها نیست.
به سوالات کودک ساده پاسخ دهید: نوع پرسش هایی که معمولا ًکودک می کند با “چیه” و “کجا” آغاز می شود که باید ساده پاسخ داده شود تا در پرتو آن کودک در درک اشیا پیرامونش به تبع بالا رفتن هوشش پیشرفت کند.
بیان دلیل و چراها برای فرزند مؤثر است: تنوع چراها البته نه به صورتی که خسته کننده باشد کمک می کند نباید نظرتان را به کودک تحمیل کنید و دلایل ما فوق درک او را را بیاورید .در این صورت ودکتان خواهد آموخت که چگونه راه های مختلف را برای تصمیم گیری ارزیابی کند واطلاعات را جمع آوری کند.او کم کم می فهمد که دلایلی را که شما برای تصمیم گیری ارائه می کنید به نفع اوست.

  آره و نه نگویید: این کار فاقد اطلاعات لازم است و آموختن را محدود می کند ولی مادری که کلمات زیادی را به کار می بردعواقب احتمالی کار را شرح می دهد،به فرزند استراتژی حل کردن مسایل را می آموزد و اورا تشویق می کند که خیلی زود دوراندیش باشد.
از فرزند سوالاتی بپرسید که جواب باز دارد آنهایی که جواب های متفاوتی دارد.
به سوالات کودک پاسخ دهید و فرصت یافتن جواب را برای او فراهم کنید.
به کودک وقت فکر کردن بدهید واز روی شتاب وادار به اتخاذ تصمیم نکنید.
توضیح کافی به کودک در مورد شغل پدر بدهید.
اطفال می خواهند بدانند پدرانشان هر روز از صبح تا شب کجا می روند و چه می کنند، به سئوالاتشان توضیح کافی بدهید. در صورت امکان یک روز چند ساعتی او را سر کار ببرید ودر مورد کارهای مختلف با او حرف بزنید.
برای کودکان وقتی فراهم کنید که خود مشکلا تشان را حل کنند.
گردآورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *