ایمنی کودکان در خانه

ایمنی کودکان در خانه

ایمنی کودکان در خانه

نرخ مرگ و میر کودکان به علت بیماریهای عفونی نسبت به گذشته کاهش یافته است. با این حال کودکان ما هنوز در معرض خطرات بسیاری هستند: نه خطرات ناشی از موجودات زنده میکروسکوپی و ویروس ها بلكه خطرات ناشی از سبک زندگی، محیط و رسومات اجتماعی.
بزرگترین خطری که کودکان را هر روزه تهدید می کند و خیلی کمتر به آن اهمیت داده می شود، مرگ و میر و معلولیتهای ناشی از حوادث در خانه و خیابان است. چرا كودكان در خانه، مكاني كه هدفش حفظ امنيت است دچار حادثه مي شوند؟ به منظور فهم علت حوادث كودكان در خانه بررسي و تحليل اطلاعات موجود لازم است.

ایمنی کودکان در خانه

بدين ترتيب، تحقيق حاضر به اين مسئله مي پردازد كه در كشور مان تا چه حد ايمني كودكان در خانه مورد مطالعه قرار گرفته است؟ آيا علل بروز حوادث بررسي شده اند؟ آموزش هاي لازم براي بهبود ايمني تا چه حد بوده است و چگونه به جامعه ارائه شده است؟ تحقيق با مطالعه كتب مورد نظر (فعلاً) به اين نتيجه مي رسد كه آمار دقيقي از ميزان حوادث خانگي دربين كودكان وجود ندارد.
مسلماً شناخت اپیدمی و توزیع مرگ ها و معلولیتهای سخت ناشی از حوادث بعنوان نقطه شروع برای فهم آن بعنوان یک رویداد اجتماعی و تهيه برنامه هاي آموزشي ضروري است.
همچنين، تحقيق نشان مي دهد كه رفتار كودك و چگونگي مراقبت از كودك به عنوان دو عامل عمومي كه منجر به حوادث كودكان مي شود مطرح مي گردد. عوامل محيطي (مانند پريزهاي برق بدون حفاظ، بالكني ها با ديوارهاي كوتاه، پنجره ها ي بدون حفاظ) کمتر مدنظر قرار مي گيرند.
آموزش عمومي توصيه مي شود و هدف آن بيشتر “افزایش دانش” است. چنين پنداشته مي شود كه افزايش دانش، ایمنی شخصی را افزایش می دهد. بطور كلي، موضوع حوادث خانگي كودكان چندان گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است و روش هاي پيشگيري توصيه شده بسيار ابتدائي است.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *