بازی آموزشی برای کودکان

بازی آموزشی برای کودکان

انواع بازی ها در جهت آموزش مهارتها به کودکان

گفتگوی تلفنی : هر از گاهی با کودکان خود تلفنی صحبت کنید این مهارت باید آرام آرام از حدود دو سالگی در کودک شکل بگیرد .کتاب سازی : به کودک کمک کنیدعکسهایی را از مجلات بریده و در صفحاتی بچسباند و آنها را به شکل کتاب در بیاورد .
آشپزی : از حدود سه سالگی کارهایی مانند ژله درست کردن سپس تهیه کیک ، پخت تخم مرع و…را به کودک آموزش دهید و اجازه بدهید کودک این نوع فعالیتها را آموزش ببیند .
بازی باعروسک های پاپت : هیچگاه نصیحت کردن به کودک را به صورت مستقیم انجام ندهید چرا که نه تنها تاثیر گذار نخواهد بود بلکه باعث ایجاد شکاف در ارتباط شما با کودکتان خواهد شد . عروسکهای پاپت را خریداری کنید و از طریق آنها کودک را نصیحت کنید
بازی اعداد : در درون یک کیسه نعدادی نخود و لوبیا و عدس و… ریخته و از او بخواهید مثلا چهار تای آنها را بیرون بیاورد و بگوید از این چهار تا چند تا نخود است ، چند تا لوبیا سفید و چند تا لوبیای قرمز .
بازی اسم فامیل : بازی اسم فامیل حتما نیاز به سواد خواندن و نوشتن ندارد . این بازی می تواند در افزایش دایره لغات به کودک شما کمک کند .
بازی های پرتابی: از بازی های پرتابی مثل دارت یا پرتاب توپ یا بولیگ یا مینی بسکتبال می توانید برای برقراری ارتباط بین چشم و دست کودک استفاده کنید .
لی لی کردن : این بازی برای ارتباط بین چشم و دست و پا بسیار مفید است و همچنین می تواند بسیاری از انرژی کودک شما را تخلیه نماید . لی لی رفتن و طناب بازی باعث سرعت ادراک ریاضی را افزایش می دهد .
بردن کودک به موزه ها : کودکان خود را هر از گاهی به موزه ها ببرید و اجازه دهید خود کودک از مسئولین موزه سئوالاتشان را بپرسند .
بازی با لیوان پر از آب: این بازی جهت تمرکز کودک بسیار سودمند است و ارتباط بین چشم و دست را هماهنگ می کند .
بازی های فعالیتی به بچه ها فرصت می دهد اطلاعات پیدا کنند مثلا طول و عرض و بعد و رنگ و….بخشی از اطلاعات ما از جهان پیرامون از طریق بازی کسب می شود .
بازی همکاری: به کودک نشان دهیم که به تنهایی قادر به جابجا کردن شیئی نیستیم اما با همکاری می توانیم انرا جابجا کنیم
بازی قرض: از حدود چهار سالگی می توان با حضور پدر این بازی را اینگونه انجام داد که هر کسی تعدادی از وسایل خودش را بیاورد و برای مدتی یکی از وسایلش را به دیگری قرض دهد و سپس پس بگیرد .

گردآورنده : سارا گودرزی

، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *