بازی های خلاقانه برای کودکان

بازی های خلاقانه برای کودکان

بازی های خلاق و وسایل بازی خلاق که می توان برای کودک تهیه کرد عبارت است از؟

برخلاف آنچه که ممکن است برخی اشخاص فکر کنند، وسایل بازی که موجب خلاقیت در کودکان می شود معمولا” گران قیمت نیستند. و در بعضی از موارد خود کودک آنها را ترکیب کرده و می سازد.
هنگامی که کودک با یک وسیله خلاق به بازی می پردازد یا قطعات کاغذ را چسب زده یک کلاژ را آماده می کند یا یک گلوله خمیر را تبدیل به یک ظرف یا لیوان می کند، او بیشتر از این که خود را سرگرم کند به فعالیتی مهم، خلاق و آموزنده دست زده است.
فعالیت در یک بازی خلاق به مقدار زیادی به کودک اعتماد به نفس و اتکا به خود را یاد می دهد. کودک در هنگام بازی با وسایل بازی خلاق، به خودبینی و خودفهمی توان خود نیز می پردازد. بازی با وسایل بازی خلاق به کودک کمک می کند تا هویت خود را بیابد و وقتی بازی کودک تمام شد، ممکن است با افتخار بگوید، ببین، من چه ساخته ام. معمولا” بیان این جمله، پیشرفت و افتخار را به کودک نشان میدهد.
بیاد داشته باشید که هر چقدر کودک بیشتر ببیند، بشنود، لمس کند و از حواس خود بیشتر استفاده کند در سالهای بعدی زندگی به دیدن، شنیدن، لمس کردن و استفاده از سایر حواس خود علاقه بیشتری نشان خواهد داد.
انواع و اقسام لگوها / انواع و اقسام ساختمان سازی های چوبی / انواع و اقسام دومینوها / انواع مهره ها / انواع عروسک های معمولی / انواع عروسک های نمایشی (پاپت) / انواع کارهای مربوط به رنگ آمیزی، طراحی، نقاشی وکلاژ / بازی با وسایل اضافی و دور ریختنی / بازی پخت و پز / بازی با آب و وسایل مربوطه / ماسه بازی همراه وسایل مربوطه / خمیر بازی و گل بازی / وسایل نجاری و شکل دادن به چوب / انواع پازل ها
بازی با پازلها قدرت تمرکز، تفکر خلاق و منطقی را در کودکان افزایش داده و کودکان را وادار به تفکر می کنند. کودک با تمرکز بر روی پازل به راحتی قطعه ها را جابجا کرده و آنرا حل می کند. پازلها و بازیهای حل مسئله بهترین نوع اسباب بازی های آموزشی برای کودکان سنین پیش دبستانی هستند. زیرا  آنها چند بعدی و قابل لمس هستند، مدلهای مختلف برای سنین مختلف وجود دارد و کودک می تواند به تنهایی و یا با دوستان خود به بازی بپردازد.

گردآورنده : سارا گودرزی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *