بچه ها بغلی نمی شوند

بچه ها بغلی نمی شوند

بچه ها بغلی نمی شوند

آنقدر بغلش نكن ، بچه بغلي ميشه ها … شايد اين جمله را از زبان مادربزرگها شنيده باشيد. معمولا مسن ترها عقيده دارند در آغوش گرفتن زياد نوزاد موجب لوس شدن او يا به اصطلاح عام موجب بغلي شدنش مي شود. اما صاحبنظران حوزه پرورش كودكان امروزه چندان با اين نظر موافق نيستند.

دکتر منصور بهرامي متخصص کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا – واحد علوم پزشکي ايران گفت :

مهمترين موضوع در پرورش کودک توجه و مراقبت از او از لحظه تولد است که اين توجه بايد در بالاترين ميزان خود باشد چرا که کودک از لحظه تولد داراي لامسه و چشايي و حواس کامل است و اين حواس بايد هر چه بيشتر تقويت شوند.

بچه ها بغلی نمی شوند

وي در ادامه افزود: بيشترين ميزان رشد مغز در 5/1 سال ابتداي زندگي است به طوري که اين ميزان تا 90 درصد نيز مي رسد بنابراين والدين در همين زمان است که بايد تمام تلاش خود را براي رشد کامل و تکامل مغز کودک به کار گيرند.

برخلاف عقيده برخي والدين هر چه نوزاد بيشتر مورد توجه قرار گيرد و در آغوش گرفته شود بيشتر با اصوات و تصاوير افراد آشنا شده و حواس و حتي تکلم وي تقويت مي شود و هيچ گاه موجب لوس شدن يا بغلي شدن کودک نمي گردد و مي توان گفت اين تفکر که کودک به اصطلاح بغلي مي شود ، اشتباه مي باشد.

گفتني است: کودک به خصوص در سالهاي اول زندگي به هيچ وجه نبايد احساس نگراني، ترس و يا ناامني داشته باشد چرا که در طولاني مدت در روحيات و حتي شکل گيري شخصيت وي تاثير گذار است.

شايان ذکر است: اگر در آغوش گرفتن کودک همراه با صحبت کردن با وي باشد مي تواند تا حدي در قدرت تکلم و شنوايي کودک موثر واقع شود.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا 

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *