بیماری اوتیسم در کودکان و درمان آن

بیماری اوتیسم در کودکان  و درمان آن

بیماری اوتیسم در کودکان با علائمی مانند عدم واکنش به اسم خود و عدم تماس چشمی تا سن یک سالگی خود را بروز می دهد. همراه بودن تاخیر کلامی و اجتماعی، احتمال اختلالات اوتیستیک را مطرح می کند.

تشخیص اوتیسم مهم است چون اشتباه در تشخیص، منجر به درمان غیر موثر می گردد. از آنجا که کودکان مبتلا به اوتیسم به صداهای دور و بر واکنش نشان نمی دهند و صحبت نمی کنند، اولین تشخیص احتمالی در بیماران ناشنوایی است.

کودکان مبتلا به اوتیسم گاه مهارت های خارج از تصور دارند نظیر حافظه ی باور نکردنی یا توانایی اجرای موسیقی، این گروه را دانشمندان اتوستیکی گویند. بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم، اختلالات عصبی و روانی همراه با اوتیسم دارند و یا تشنج در بیماران بسیار شایع است و هر یک از این موارد، درمان خود را می طلبند.

درمان اوتیسم
رفتار درمانی بطور جدی قبل از ۳ سالگی باید شروع گردد و هدف اصلی درمان باید روی پیشرفت کلامی و بهداشت روانی باشد. ارتباط تنگاتنگ والدین و پزشک متخصص بسیار مهم است. آموزش به والدین بسیار ضروری است. دراغلب موارد باید والدین تشویق شوند که کودک را در منزل نگهداری کنند. کلاس های آموزشی و اختصاصی برای کودکان باید گذاشته شود. برنامه ریزی جهت آموزش رفتار به والدین نیز باید انجام شود.

، ، ، ،

One thought on “بیماری اوتیسم در کودکان و درمان آن

  1. بیماری،طنین کلام خدا در بدن

    مبارزۀ فیزیكی بر علیه بیماری احمقانه ترین مبارزۀ بشر است .
    ھر درد ی ، سخن خداوند با صاحب درد می باشد از درب وجود و ھیكل بیمار .

    و این نزدیك ترین و بیواسطه ترین رابطۀ خدا با بشر است . لذا نبرد برعلیه ھر
    دردی نبرد بر علیه خدا در خویشتن است .

    بلكه بایستی به درد گوش داد و ھوش داد و آنرا شنید و فھمید و پاسخ گفت .
    یعنی ھر دردی ھمانا وحی تن است : طنین كلام خدا در بدن است .

    از کتاب ” درد خدا ” استاد علی اکبر خانجانی

    ——————————————————————-

    علل بیماریها

    آنچه كه در قلمرو دانش پزشكی بیماری نامیده می شود عموماً یا علائم بیماری است و .
    یا میوه ھای دردناك آن و نه خود بیماری . و كل دانش و فن پزشكی فقط تلاش می كند كه

    این علائم را محو و منھدم سازد و عوارض آزار دھنده اش را فقط تسكین دھد
    كه این تسكین در موفق ترین حالتش نیز موقتی است . در جریان این تلاش تنھا چیزی

    كه عملاً رخ می دھد پیچیده تر شدن و مزمن تر شدن بیماری است و از دست رفتن
    سرنخ ھای اولیه اش . و آنچه كه به لحاظ روانی برای بیمار در جریان این

    نوع معالجات رخ می دھد فرار از علل بیماری و تأمل و اندیشه نكردن دربارۀ ماھیت
    و معنا و عملكرد بیماری در خویشتن است .
    از کتاب ” درد خدا ” استاد علی اکبر خانجانی
    ————————————————————

    علت بیماریها

    بیماریھای بشر محصول ناكامیھای وی در امیال و آرزوھای آگا ه و ناآگاه وی است .
    این یك تعریف بشر ی از علّت امراض است چه جسما نی ، روانی ، عاطفی و چه متافیزیكی .

    و كلاً امراض و ناھنجاریھا و رنجهای بشر ی را می توان به ھمین چھار دسته تقسیم بندی نمود :
    سر درد ، پریشانی فكر ، نفرت و ترس،

    چھار نمونه از این چھار دسته بیماری ھستند . در واقع این چھار دستۀ كلّی از رنج و بیمار ی را
    می توان به این گونه ھم بترتیب عنوان كرد: امراض جسمی ، امراض ذھنی ، امراض قلبی و امراض وجودی .

    از کتاب ” درد خدا ” استاد علی اکبر خانجانی
    —————————-

    فلسفه طب – ریشه بیماریها

    ترس از فقر، ترس از تنھائي، ترس از بي آبروئي، ترس از سرزنش و… جملگي معلول ترس از
    نابود شدن و احساس نابودي است كه بشر را به ھراس و جدال و حرص و اعمال تبھكارانه ميكشد

    و رنجور و دیوانه ميكند. و لذا حكیم مؤمني كه اصولاً اسوة فقر با فخر و عزّت و تنھائي با ھویت و
    شرافت است و آبرو و حیثیت او در گرو اتھامات مردمان جاھل نیست منشأ صدور سلامتي در مردم است.

    درقرآن كریم نیز آمده است كه ترفند شیطان اینست كه انسان را از فقر و تنھائي و مرگ مي ھراساند
    و سپس بسوي گناھان وسوسه ميكند و به دوزخ مي كشاند.
    از کتاب ” فلسفه طب ” استاد خانجانی

    ——————————————————-

    تظاهر ، ریشه بیماری ها

    ” تظاهر ” ریشه ھمه امراض و رنجھاي ناخواسته بشر است : تظاھر به بدبخت و ناتوان و مظلوم بودن،
    تظاھر به عاشق و مسئول و خردمند ومتدین بودن، تظاھر به قدرتمند و توانا بودن و…. و این به معناي

    دروغ ھمان ام الفساد تن و روان و دل بشر است. بیماريھا فسادھاي وجود بشرند و معلول ریاكاریھاي وي.
    تظاھر به چیزي كه نیستي ھمانا تظاھر به نیستي است. و این ابتلاء به نیستي است و علت العلل تباھيھا

    و بیماريھا و زجرھا كه فرد رانھایتا ًمشتاق بمرگ و نیستي ميكند و این حق نادانسته و جبري ھرتظاھر
    و تمارضي است كه انسان بطرزي جادوئي به آن مبتلا ميشود.

    براستي كه امراض و رنجھاي بشري جادوئي ترین وقایع در زندگي بشر ھستند كه بر حكمت و علمي
    فوق منطقي استوارند.

    قسمتی از کتاب ” درد خدا” استاد علی اکبر خانجانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *