تغذیه در مدارس

تغذیه در مدارس

تغذیه در مدارس

چند نکته ساده برای تغذیه در مدارس بسیاری از خانواده ها تصور می کنند که آوردن غذا از خانه کافی است، در حالی که آنها سخت در اشتباه هستند.

خیلی وقت ها با اینکه بچه‌ها از خانه غذا می آورند، اما تحت تاثیر دوستانشان در مدرسه غذایی را که از خانه آورده‌اند مصرف نمی‌کنند و با پول توجیبی خود‌، از بوفه خرید می کنند. به علاوه غذاهایی که از خانه آورده می‌شوند به دلیل محدودیت از تنوع چندانی برخوردار نیستند و گاهی اصلا اشتهای بچه‌ها را برنمی انگیزند. والدین باید توجه داشته باشند که از مواد غذایی مورد علاقه بچه ها استفاده کنند و ساندویچها و میوه هایی را که بچه ها بیشتر ترجیح می‌دهند، برا ی تغذیه آنها بگذارند.
دکتر کیمیاگر در این رابطه می‌گوید: <از جمله بهترین ساندویچ هایی که می‌توان برای دانش‌آموزان تهیه کرد، ساندویچ مرغ، همبرگر و تخم‌مرغ است که در کنار سبزیجات و میوهها می‌تواند یک وعده غذایی کامل را تشکیل دهد.> توجه داشته باشید که در غذاهایی که برای مدرسه فرزندانتان تهیه می کنید از هر ۵ گروه غذایی یعنی، غلات کامل، میوه ها، سبزیها، پروتئینها و غذاهایی که سرشار از کلسیم هستند مانند لبنیات، وجود داشته باشد. از آنجایی که بچه ها وقت زیادی برای خوردن غذا صرف نمی‌کنند، پس باید از غذاهایی که در حجم کم بیشترین میزان مواد مغذی را دارند استفاده کنید. برای مثال، مصرف یک ساندویچ مرغ که در آن از سبزیجاتی نظیر کاهو و گوجه فرنگی استفاده شده است به همراه یک عدد سیب در زمان ناهار، بسیار مغذی است. به علاوه برای میان وعده ها می توانید نان‌های تست شده به همراه کره بادام زمینی و کمی مربا و یک شیر پاکتی معادل یک لیوان، انواع مغزها به میزان یک مشت و انواع میوه ها را در نظر بگیرید. در ضمن، مصرف هفته‌ای یکبار از انواع شیرینی‌جات و نوشیدنیهای مورد علاقه بچه ها نه تنها ضرری ندارد بلکهآنها را از مصرف بیش از اندازه شیرینی‌جات باز می‌دارد

سایت دوستان

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *