خرید اسباب بازی

خرید اسباب بازی

انواع اسباب بازی و خرید اسباب بازی برای کودکان

بسیاری از ما والدین برای جبران کودکی خود شروع به خریدن اسباب بازی های جور وا جور می کنیم و آنقدر اسباب بازی در اختیار کودک می گذاریم که او نه تنها گیج می شود بلکه از هیچکدام لذت نمی برد . این کار باعث می شود شما اسباب بازی بیشتری برای او بخرید و این سیکل ادامه می یابد . پس از مدتی متوجه می شوید کودک شما از هیچ چیز لذت نمی برد . این مسئله باعث می شود کودک در دوران نوجوانی برای لذت بردن از به کارهای خطر ناک روی آورده یا از داروهای محرک برای ایجاد لذت استفاده کند . قانون اسباب بازی این است که نباید بیش از 10 اسباب بازی در اختیار کودک باشد . و هر از گاهی این 10 تا را با 10 تای دیگر عوض کنید تا اسباب بازی ها همیشه برای او تازگی داشته باشند .
اسباب بازی های ساختنی:اسباب بازی های ساختنی بسیار با اهمیت هستند خصوصا آنهایی که می توان خراب کرد و دوباره ساخت (لگو) . برخی از کودکان بعد از اینکه چیزی را ساختند مایل به خراب کردن آن نیستند زیرا ترس از این دارند که دوباره نتوانند آن را بسازند . می توان به آنها اطمینان داد و از آنها خواست خودشان با دست خود آنها را بپاشند و حتما همان زمان از آنها بخواهیم آن را سر هم کنند تا به این نتیجه برسند که آنچه را خراب کردند امکان ساخت مجدد او را دارند . امریکا و ژاپن بزرگترین تولید کنندگان اسباب بازی الکترونی در جهان هستند ولی کمترین میزان مصرف اسباب بازی های الکترونی را در بین خودشان دارند چرا که معتقدند اگر کودک از الان با این نوع اسباب بازی ها کار کنند تفکر خلاق آنها شکل نمی گیرد و در عوض ساده ترین وسایل بازی را در اختیار کودکان خود قرار می دهند تا خلاقیت آنها را تحریک کنند .
یک قل دوقل ، دلی موشه لی لی حوضک خواص درمانی دارند و بسیاری از اختلالات را درمان می کنند . اسباب بازی های ساده کودک را خلاق می کند نه اسباب بازی های پیچیده . اسباب بازی های پیچیده ای که کودک نمی تواند با آنها بازی کند احساس من نمی توانم در کودک ایجاد کرده و اعتماد به نفس او را خدشه دار می کند .او با اسباب بازی خود تنها بازی نمی‌كند، بلكه اسباب بازی را تبدیل به موجودی جاندار می‌كند كه با او دوست می‌شود، دعوا می‌كند، درد‌دل می‌كند، نصیحت می‌كند، نگرانی‌هایش را در میان می‌گذارد و استرس خود را تخلیه می‌كند.پیچ و مهره پیچیدن ، وسایلی که خراب شده را باز کنند . سفال گری ، ماسه بازی ، استفاده از لوازم دور ریختنی.انجام این نوع بازی ها در پرورش خلاقیت در کودک نقش وافری دارد .
اسباب بازی های آموزشی: شامل لگو ، پازل ، تخته وایت برد ، ابزار آلات موسیقی به طور کلی اسباب بازی های آموزشی دو هدف عمده دارند:1- سرگرمی 2- توسعه مهارتهای کودکان

گردآورنده : سارا گودرزی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *