خوب غذا خوردن بچه ها رو شاداب و سالم می کنه

خوب غذا خوردن بچه ها رو شاداب و سالم می کنه

خوب غذا خوردن بچه ها رو شاداب و سالم می کنه

خوب غذا خوردن بچه ها رو شاداب و سالم می کنه به طور حتم شما بچه های خوب می دونین برای رشد و سلامتی بدنتون باید از خوردنی های مفید و مقوی استفاده کنین و ورزش و بازی رو در برنامه روزانتون بگنجونین.

استفاده از شیر و لبنیات، سبزی و میوه تازه، گوشت، انواع مغزها مانند گردو، فندق، عسل، تخم مرغ و … در برنامه غذایی روزانه می تونه بیشتر نیاز بدن شما به ویتامین ها رو تامین کند.
بچه های خوب و حرف گوش کن اگه از خواص مواد غذایی اطلاعات کافی داشته باشن، روزی چند وعده از اون ها رو می خورن تا سالم، پرانرژی و بانشاط باشن. راستی بچه ها، خوبه بدونین ارزش غذایی خوردنی ها مثل گوشت، میوه، سبزی، لبنیات و … خیلی زیاده و بهتره از همین حالا تصمیم بگیرین به جای هله هوله های بی خاصیت و بی ارزشی مثل چیپس و پفک از این نوع مواد غذایی استفاده کنین.
استفاده از مواد غذایی تازه، خوردن صبحونه کامل و مقوی و میان وعده های متنوع و مغذی می تونه به شما کمک کنه تا درس هاتون رو بهتر یاد بگیرین و سرحال و شاداب تر از همیشه باشین.

خوب غذا خوردن بچه ها رو شاداب و سالم می کنه

صبا ۱۱ سال داره و می گه: من خواص سبزی هایی مثل کرفس، فلفل، هویج و لوبیا سبز رو می دونم ولی از طعم و مزه هیچ کدوم خوشم نمی یاد و اون هارو نمی خورم.
آفرین ۱۰ ساله هم می گه: از وقتی مامانم گفته خواص سبزی خام و تازه بیشتر از سبزی پخته است من هم تصمیم گرفتم به حرف مامانم گوش کنم و از سبزی خوردن تازه مثل ریحان، تره و شاهی استفاده کنم.
ساناز ۹ ساله هم می گه: من بدون خوردن صبحونه نمی تونم روزم رو شروع کنم و صبح ها کمی زودتر بیدار می شم و همراه بزرگترهام کمی ورزش می کنم و با خوردن صبحونه مفصل مثل نون و پنیر ، گردو، کره و عسل یا تخم مرغ سرحال و پرانرژی به مدرسه می رم.
ساناز اضافه می کنه: من در طول روز از هم کلاسی هام سرحال تر و شاداب ترم و بیشتر و بهتر از اون ها درس هامو یاد می گیرم.
فراز ۸ ساله می گه: من خوردنی های فصل زمستون رو خیلی بیشتر از فصل تابستون دوست دارم. مامانم می گه فصل زمستون همه باید از غذاهایی که خاصیت گرم داره مثل عسل، گردو و کنجد استفاده کنن تا سرما نخورن.
او ادامه می ده: من فصل زمستون رو به خاطر میوه های خوش طعم و خوش رنگش مثل نارنگی و پرتقال خیلی دوست دارم و از خوردن اون ها خیلی لذت می برم.
گلاره ۸ ساله هم می گه: من مخلوط شیر و عسل، شیر و خرما و شیرو موز رو خیلی دوست دارم و هر روز صبح یک لیوان از اون ها رو به همراه صبحانه می خورم.او اضافه می کنه: وقتی کوچولو بودم از خواص شیر و لبنیات اطلاعی نداشتم و از وقتی که بزرگ تر شدم و مامانم من رو با خواص و ارزش غذایی شیر آشنا کرد، تصمیم گرفتم هر روز یک لیوان شیر بخورم تا دندونام سالم بمونه و هیچ وقت پوکی استخوان نگیرم.
خوب بچه های مهربون، خوبه بدونین همه خوردنی های خوب و مفید که برای رشد و سلامتی بدن ما آفریده شده، نعمت های خوب خدای بزرگ و مهربون است که برای شکر این همه نعمت باید به اندازه و درست اون ها رو مصرف کنیم چون خدای مهربون اسراف کاران رو هم دوست نداره.

روزنامه خراسان

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *