در مورد بازی کودکان

در مورد بازی کودکان

پیرامون بازی کودکان ، والدین به چه نکاتی باید توجه داشته باشند؟

مهمترین چیزی که کودک باید فرابگیرد «چگونگی رفتار و تعامل با دیگران» است. از نظر آنها بزرگترها مانع رسیدن آنها به خواسته هایشان هستند.
کودک آرام آرام مفهوم تقسیم کردن، شریک شدن، رعایت نوبت، و خوش رفتاری را درک میکند. عجله نکنید و آنها را تحت فشار قرار ندهید. تنها حد و حدودها را به روشنی برایشان مشخص کنید. هرچه بیشتر با کودکان بازی کنید، آنها بیشتر یاد میگیرند چگونه با دیگران رفتار کنند. نقاشی یکی از مهمترین بازی های کودک برای بالا بردن خلاقیت است. کودک نوپا در کنار بچهها بازی میکند نه با آنها. این روالی است طبیعی سعی نکنید بر او فشار وارد کنید.تا زمانی که کودک نو پا توانایی بازی با دیگر بچهها را ندارد، این پدر و مادر هستند که باید با او بازی کنند.
شریک شدن، تقسیم کردن، رعایت نوبت از نکاتیست که باید حین بازی به کودک نوپا آموزش داده شود، مثلا بازیهایی که «عمل دادن و گرفتنِ چیزی» در آن است.
هنگامی که کودکان با هم در حال بازی هستند، در کارشان دخالت نکنیم و از این که با هم دعوا نمیکنند تشویقشان کنیم. اگر هم مجبور شدید در صورت نزاع مداخله کنید نقش قاضی و داور بازی نکنید.، فقط قوانین را به آنها یادآوری کنید.

همهی اسباب بازیهای کودک را به یک باره در اختیارش قرار ندهید، برخی را در جایی خارج از دسترس کودک نگاه دارید و هر چند وقت یک بار این دو گروه را با هم عوض کنید.
از کودکان نوپا انتظار رعایت نظم و انضباط نداشته باشید ولی میتوانید آنها را در جمع آوری لوازم شرکت دهید. برای این کار از آنها تعریف کنید یا با هم بازی کنید، بدین گونه: ببینم کی وسایل بیشتری را جمع میکنه؟
در مرتب کردن و جمع کردن وسایل سخت گیری نکنید.
اسباب بازیها را به صورت دورهای در دسترس کودکان قرار دهید.

 گردآورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *