دعوای والدین در حضور کودکان

دعوای والدین در حضور کودکان

وقتی در دعوا والدین یکدیگر را تحقیر میکنند چه پیامدی دارد؟

توهین، تحقیر، فحاشی و کتک کاری رفتارهایی نیستند که بخواهید از آنها به عنوان ابزار بیان خشم و عصبانیت و یا حل و رفع مشکلاتتان استفاده کنید. خشونت یک آزار روحی کوچک نیست که اگر کودکتان آن را دید از او بخواهید تا عذرخواهی تان را بپذیرد و آن را فراموش کند.
ـ کودک از شما می آموزد. حواستان باشد که چه چیزی به او یاد می دهید.
ـ به رفتارتان فکر کنید. چه کار می کنید؟چه تصویری از رفتارتان دارید؟احساس کودکتان نسبت به آنچه دیده است چیست؟
ـ به این فکر کنید که چرا خشونت می کنید؟هدفتان از تحقیر و توهین به همسرتان چیست؟آیا ارزشش را دارد که روابط خانوادگی تان را از تعادل خارج کنید؟آیا با خشونت پیروز می شوید؟آیا اصلا ارزش دارد که با این شیوه به هدف برسید؟
ـ کودکان در سنین خردسالی بسیار خودمحور هستند و جهان را از نگاه خودشان نظاره می کنند. وقتی شما دعوا به راه می اندازید او مدام با این افکار درگیر است که «پس من چی؟»، «آیا کسی به من اهمیت می ده؟»، «آیا هیچ کس منو دوست داره؟»، «آیا پدرومادرم منو دوست دارند».
ـ موضوعات روابط زناشویی نیاز به بحث و چالش دارند. صدایتان را پایین بیاورید و از مسیر درست به بحث و گفتگو بنشینید.
ـ طرز فکرتان را عوض کنید. لازم نیست پیروز شوید تا برتری تان را در خانواده اثبات کنید. کودکتان به این فکر نمی کند که کدام یک از شما راست می گویید. او می خواهد که شما درست عمل کنید.
ـ نگویید که نمی توانید عصبانیتتان را کنترل کنید. شما می توانید!چون شما وقتی از رئیستان عصبانی هستید او را نمی زنید و فحاشی نمی کنید. موارد زیادی هستند که شما در آن خشمتان را کنترل می کنید. چرا باید درباره اختلافات زناشویی افسار گسیخته شوید؟
ـ تنها کسی که شما برآن تسلط دارید خودتان هستید. پس خودتان را کنترل کنید!
ـ شما می توانید یکی از این دو را انتخاب کنید یا کودکتان را دوست دارید و به زندگی زناشویی تان علاقه مند هستید پس با روش هایی متعارف و صحیح مشکلاتتان را حل می کنید و یا فقط به نیازهای شخصی خودتان که ریشه در خودخواهی و تسلط بر دیگران دارند ادامه می دهید

گردآورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *