راه داشتن قلب سالم را به کودکان خود آموزش دهید

راه داشتن قلب سالم را به کودکان خود آموزش دهید

راه داشتن قلب سالم را به کودکان خود آموزش دهید

راه داشتن قلب سالم را به کودکان خود آموزش دهید هرگز برای آموزش و داشتن رژیم غذایی مناسب دیر نیست، امروزه بسیاری از کودکان با مشکل چاقی و اضافه وزن مواجه هستند و این معضل باعث افزایش میزان کلسترول آنها می شود، حتی آن دسته از کودکانی که سابقه بیماری کلسترول در خانواده آنها وجود ندارد نیز این مشکل وجود دارد.

بنابراین به کودکان خود داشتن رژیم غذایی سالم به منظور کنترل میزان کلسترول را آموزش دهید.
۱) غذای آنها را خودتان آماده کنید:
کمترین کاری که شما در این زمینه می توانیدانجام دهید این است که غذا و ناهار کودک خود را خودتان آماده کنید تا آنها به جای اینکه در بوفه مدرسه از غذاهای نشاسته ای و سرخ کردنی استفاده کنند، غذاهای خانگی و سالم بخورند.
(غذاهای رایج در بوفه مدارس، شامل همبرگر، سیب زمینی سرخ شده، باگت مرغ و… است.)
۲) خوردن «فست فود» را محدود کنید:
با کودکان خود صحبت کنید و آنها را قانع کنید تا در ماه بیش از ۲ وعده غذای بیرون و «فست فود» نخورند. اگر هم مجبور شوید آنها را بیرون ببرید و برای آنها همبرگر بدون پنیر، سالاد، سیب زمینی پخته شده و مرغ آب پز شده سفارش دهید.

۳) رنگ سفید را فراموش کنید:
نان سفید، برنج سفید و پاستای سفید را کمتر مصرف کنید و به جای آن کودک خود را به خوردن ژله، کره بادام زمینی و نان گندم عادت دهید.
۴) کارها را آسان کنید:
ظرف بزرگی پر از میوه آماده کنید و جلوی تلویزیون قرار دهید و کودکان خود را تشویق کنید تا به جای استفاده از ذرت و تنقلات از میوه استفاده کنند. حتی وقتی که آنها از ورزش یا دوچرخه سواری برمی گردند با بشقابی میوه به استقبالشان بروید.
● کدئین اثر زیادی در درمان سرفه ندارد
محققین انگلیسی دریافتند کدئین که سال ها برای درمان سرفه تجویز می شده است مؤثرتر و اثرگذارتر از ترکیبات مسکن معمولی نیست و حداقل روی افرادی که به بیماری حاد ریوی مثل آمفیزم مبتلا هستند اثر نمی گذارد.
آنها با مطالعه بر روی ۲۱ بیمار که از سرفه شکایت داشتند، متوجه شدند که تجویز قرص های مسکن و کدئین برای درمان سرفه از شدت سرفه های آنها در شب و روز نمی کاهد.

روزنامه ایران

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *