راه های افزایش هوش کودکان

راه های افزایش هوش کودکان

راهکارهای افزایش هوش بهر کودکان (قسمت چهارم)

بیشتر یادگیری فعال را تشویق کنید تا یادگیری اتفاقی را.
آره و نه نگویید. این کار فاقد اطلاعات لازم است و آموختن را محدود می کند ولی مادری که کلمات زیادی را به کار می بردعواقب احتمالی کار را شرح می دهد،به فرزند استراتژی حل کردن مسایل را می آموزد و اورا تشویق می کند که خیلی زود دوراندیش باشد.
از فرزند سوالاتی بپرسید که جواب باز دارد آنهایی که جواب های متفاوتی دارد.
به سوالات کودک پاسخ دهید و فرصت یافتن جواب را برای او فراهم کنید.
به کودک وقت فکر کردن بدهید واز روی شتاب وادار به اتخاذ تصمیم نکنید.
توضیح کافی به کودک در مورد شغل پدر بدهید.
اطفال می خواهند بدانند پدرانشان هر روز از صبح تا شب کجا می روند و چه می کنند، به سئوالاتشان توضیح کافی بدهید. در صورت امکان یک روز چند ساعتی او را سر کار ببرید ودر مورد کارهای مختلف با او حرف بزنید.
برای کودکان وقتی فراهم کنید که خود مشکلا تشان را حل کنند.
بکوشید از طریق همکاری با آموزگارش محیط رقابت آمیزی در مدرسه ایجاد کنید.
سازماندهی خوب و امنیت خانوادگی مؤثر است.
رابطه خوب والدین با فرزندان در هوش بالا داشتن مؤثر است. کودکانی که تنبیه می شوند ودر خانواده های بسته رشد می کنند در بزرگسالی کم هوش ترند.
اینگونه مهارتش را در زبان شکوفا کنیم.
کودک هر چه بیشتر انگیزه ومحرک هایی را با نگاه کردن ،گوش کردن ،چشیدن ،بو کردن ولمس کردن در مغز خود جا می دهد با هوش تر میشود : اگر بگذارید کودک حس کنجکاوی خود را ارضا کند وفردی شایسته تر گردد خیلی زندگی کردن با آن ها آسان تر خواهد بود اگر مجذوب آموختن شود وبیاموزد که چگونه با وسایل بازی کند یا علاقه در حال انفجار خود را صرف آموختن شود وبیاموزد که چگونه با وسایل بازی کند یا علاقه در حال انفجار خود را صرف آموختن زبان کند.دیگر سبد زباله را داخل آکواریوم خالی نمی کند،غذاها را به سقف پرت نمی کند. اگر به او کمک کنید تا کنترل خود را بر روی اشیایی که در اطراف اوست رشد دهد او احساس بطالت نمی کند.در طول 3-1 سالگی کودک نیاز مبرمی به فعالیت جنبی دارد.

گرداورنده : سارا گودرزی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *