رشد جنسی در کودکان

رشد جنسی در کودکان

رشد جنسی در کودکان دختر و پسر چگونه حاصل می شود

کودکان پیش دبستانی درباره هر چیزی کنجکاوند، دامنه این کنجکاوی به بدن آنها نیز کشیده می شود و آنها به کاوش در آن ادامه می دهند ، هم دختر ها و هم پسرها مجذوب اعمال دفعی می شوند و علاوه بر آن ، نسبت به بدن کودکان دیگر و تفاوت های بدن دختر و پسر نیز کنجکاوند . در نتیجه ، دزدکی به بدن یکدیگر نگاه می کنند تا ببینند چه شکلی دارد . دکتر بازی یکی ار روش های کاویدن است .
والدین باید بدانند که برحی از رفتارهای کاوشگرانه،نگاه های دزدکی ، و لمس کردن ها رویدادی کاملا رایج است که از کنجکاوی نشات می گیرد. ولی اگر کاوش های جنسی در هنگام بازی زیاد دیده شد ، ممکن است نظارت بیشتر بر کودکان لازم باشد . علاوه براین ، والدین باید کودکان خردسالتر را در برابر پیشروی کودکان بزرگتر محافظت کنند. آنها باید به فرزند خود بیاموزند که درخواست جنسی کودکان بزرگتر یا بزرگسالان ، از قبیل درخواست لخت شدن یا دست زدن به اندام تناسلی ، را گزارش کنند.
در کودکان دبستانی چون جامعه پذیرش کمتری نسبت به علائق جنسی کودکان در دوره کودکی میانه نشان می دهد ، فعالیت های جنسی کودکان در این دوره مخفیانه تر از سالهای پیش دبستانی صورت می گیرد. آزمایشگری جنسی در این سنین قطع نمی شود و کاهش نمی یابد . در واقع ، ممکن است فراوانتر می شود. در یکی ازآزمایشات انجام شده والدین کودکان 6و 7 ساله گزارش کردند که کودکان آنها دربازی های جنسی با خواهر ، برادر یا دوستان هم جنس خود شرکت کرده بودند. جنسیت و حقایق مربوط به رشد جنسی ، تولید مثل انسان ، و مقاربت جنسی جذابیت خود را برای کودکان حفظ می کند. نکته جالب درباره کودکان دبستانی آن است که اگر فرصت لازم به آنان داده شود ، از مطرح کردن سوالات دقیق در این باره شرم ندارند. زمان ایده ال برای آموزش اطلاعات اساسی درباره جنسیت قبل از رسیدن به سن بلوغ و خجالتی شدن کودکان در گفتگوی آزادانه راجع به این موضوع است.

گردآورنده: سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *