عشق دختر و پدر

عشق دختر و پدر

پدر و دختر
همه ما مطالب زیادی درباره اهمیت نقش مرد در زندگی پسرها شنیده ایم و البته در این قضیه هیچ شکی نیست اما آنچه که اغلب در این گفتگوها فراموش می شود اهمیت پدر در زندگی دختر است. کودکان  باید طرز زندگی را از والدین شان بیاموزند. کودکان آنچه را که خانواده شان انجام می دهند به عنوان معیار می پذیرند. از کودکی دختران با توجه به مردان خانواده خود به خصوص نوع شخصیت پدرشان، به یک جمع بندی کلی درباره جنس مذکرمی رسند. این تصویر ذهنی آمیزه ای است از بازنمایی ذهنی والدین دختر به خصوص پدر او و به ویژه خصلتها و ویژگی های منفی که بیشترین صدمات روحی را به وی وارد کرده است و جنبه های اصلی و اولیه وجود خود دختر که در فرآیند تطابق و سازگاری با انتظارات اجتماعی گم شده است و حلقه ای مفقود در این ارتباط به شمار می رود.

دختر این تصاویر ذهنی را در افرادی چون شریک زندگی اش جستجو می کند تا به این طریق دوباره شرایطی را ایجاد کند که در آن به وی صدمات روحی وارد شده است؛ به طوری که بتواند برای همیشه مشکل حل نشده و باقی مانده در ذهنش که از دوران کودکی باقی مانده را پایان دهد. از این رو دختر دنبال فردی همچون پدرش می گردد تا بتواند آنچه را که در دوران کودکی به او داده نشده، به نوعی آن را باز ستاند و به این ترتیب دردها و زخمهای کهنه در وجودش را التیام بخشد. البته لزوما نباید رابطه پدر و دختر مخدوش باشد تا این اتفاق بیفتد بلکه دخترانی که پدرانی شایسته و قابل اتکا دارند، همسرانی به همین صورت نیز انتخاب خواهند کرد. یعنی مردی شبیه به مرد رویایی شان.

وقتی که این فهم و آموزش مفید و خوب صورت بگیرد یک دختر با آسودگی و راحتی کامل نسبت به خودش و جنسیتش رشد می کند. چنانچه در این امر تعارض یا کاستی به وجود بیاید رابطه اش با خودش، زنان اطرافش و مردان دچار مشکل خواهد شد. خلاصه کلام این که یک پدر یا کسی که نقش آن را به عهده دارد نقش بسیار موثر و کلیدی در سرنوشت آتی وی نیز خواهد داشت.

مردانی که وظیفه شان به عنوان پدر یک دختر را جدی می گیرند آنهایی هستند که اهمیت  اصول زیر را درک کرده اند:

** همسرتان را (مادر فرزند) را دوست بدارید. این مهمترین کاری است که یک مرد می تواند انجام دهد. حتی اگر نمی توانید این عشق و محبت را نسبت به مادر دختر تان داشته باشید به هر طریقی که ممکن است چیزی در او بیابید که سزاوار احترام و تعریف و تمجید باشد. ممکن است همه زوجین زندگی توام با عشقی با هم نداشته باشند اما صرفنظر از اینکه مرد چه احساسی نسبت به مادر بچه اش دارد برخورد محبت آمیز و توجه به مادر می تواند برای کودک دختر بسیار سودند باشد.

** با دخترتان ارتباط مستمر داشته باشید. زمانهای مشخصی را با هم باشید. از اینکه او را برای قدم زدن بیرون ببرید و یا با هم ورزش کنید نترسید. دخترها تقریبا دوست دارند که کاری را که پسر بچه ها با پدرشان انجام می دهند، انجام دهند. بگذارید با شنیدن کلمات و در آغوش گرفتن وی  بفهمند که او را دوست دارید (البته نحوه آغوش کردن متناسب با سن او باشد).

تعریف و تمجید پدر از حرکت های ورزشی دخترش، لباس مدرسه اش، شانه کردن موهایش و حتی سبک پوشش وی و در مواقع مقتضی تذکر دادن های به جا و دوستانه، خیلی مهم است

** از هوش آنها تعریف و تمجید کنید. برای دختر تان کتاب بخوانید. به چیزهایی که در مدرسه یاد می گیرد ابراز علاقه کنید. به علاقمندی هایش توجه کنید. درباره علاقمندی ها و سرگرمی های محبوب تان با او حرف بزنید. تحقیقات نشان داده که موفق ترین زنان کسانی هستند که پدرانی داشته اند که به هوش و فهم آنها ابراز علاقه و توجه کرده اند.

 ** به علایق او توجه کنید. حتی اگر در عمل نمی توانید یا فرصت ندارید این کار را بکنید، با حرفهایتان او را تشویق کنید. او نیاز دارد که هنگام انجام فعالیت هنری یا ورزشی اش توسط شما دیده شود و شما شاهد تلاش و موفقیت او باشید.

 ** از زیبایی دخترتان تعریف کنید. از سبک و آرایش موی او تعریف کنید. ما در دنیایی زندگی می کنیم که خیلی اوقات دخترها از ظاهر خود اطمینان کافی ندارند و شاید همین عدم اطمینان است که باعث می شود برخی از دختران به سمت ارایشهای نامناسب، پوشش زننده، خودنمایی و .. بروند. . تعریف و تمجید پدر از حرکت های ورزشی دخترش، لباس مدرسه اش، شانه کردن موهایش و حتی سبک پوشش وی و در مواقع مقتضی تذکر دادن های به جا و دوستانه، خیلی مهم است.

** به او نشان دهید که مرد واقعی می تواند درباره تفاوت ها با زنان گفتگو و مذاکره کند. وقتی که شما و همسرتان با هم اختلاف نظر دارید و یا مواقعی که با دخترتان اختلاف نظر دارید اجازه دهید دخترتان شاهد باشد که شما با روشی معقول و توام با آرامش با این مسئله مواجه می شوید. اگر او متوجه شود که زنان و مردان می توانند با رعایت احترام با اختلاف نظرات و اختلافات سلیقه ای شان مواجه شوند، به احتمال کمتری تضاد ورزی کرده و در آینده نیز با خوش بینی کافی وارد زندگی مشترک می گردد و کلا در برابر جنس مخالف جبهه گیری نخواهد داشت.

** با تمام زنان اطرافتان طوری رفتار کنید که می خواهید روزی با دخترتان رفتار شود. مواظب جملاتی که درباره همکاران زن خود می گویید، زنانی که در اقوام و خویشان شما هستند و حتی زنانی که در خیابان کنار شما رانندگی می کنند باشید. دخترتان این حرفها را می شنود. بخشی از نگرش او به خودش به عنوان یک زن تابع نگرش شما درباره سایر خانم هاست.
پدر و دختر

**  آنطور که می خواهید همسر آینده دخترتان با او رفتار کند، با او رفتار کنید. روش تعامل شما با دخترتان همان چیزی است که او در آینده در رابطه با یک مرد به آن عادت خواهد کرد. با او همراه با احترام، مهربانی، وقار و توجه رفتار کنید تا همین توقع را از همسر آینده اش داشته باشد.

** همان مرد مهربانی باشید که آرزو دارید همسر دخترتان باشد. شما الگوی مردانه ای هستید که دخترتان هنگام ازدواج به احتمال زیاد در جستجویش خواهد بود. اگر می خواهید همسر  دخترتان وفادار، سخت کوش و صادق، شاد، مسئولیت پذیر، دست و دلباز، اخلاق مدار، مقید به اصول مذهبی و …. باشد لازم است شما نیز کاملا این ویژگی ها را در خود پرورش دهید.

منبع:tebyan.net

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *