علت بیماری اوتیسم چیست

علت بیماری اوتیسم چیست

علت بیماری اوتیسم چیست

علت اوتیسم چیست؟

درخودماندگی اختلالی شدیداً متنوع ناشی از اختلال در رشد مغز است، که در دوران نوزادی بروز می‌کند، سپس یک دوره ثابت را بدون بهبودی طی می‌کند و علایم آن تا دوره بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند، این اختلال غالباً به شکل مسکوت بروز می‌کند.

اوتیسم یك ناتوانی طولانی مدت است كه منجر به اختلال عملكرد عصبی – روانی در فرد می شود. گر چه به نظر می رسد كه اوتیسم عارضه نادری است اما اطلاعات اخیر گویای آن است كه شیوع اوتیسم حتی تا20 مورد در هر10000 تولد زنده می رسد. اوتیسم در پسران3 – 4 برابر بیشتر از دختران دیده می شود.

اگر چه علت اصلی آن كاملاً شناخته شده نیست، اما در سال های اخیر تحقیقات و مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.تحقیقات تأكید زیادی بر منشاء زیست شناختی و عصب شناختی در مغز دارد .

در بسیاری از خانواده ها سابقه اوتیسم و یا اختلالات مربوط به آن وجود داشته است كه ریشه ژنتیك را مطرح می كند اگر چه تا به حال ژن خاصی كه مربوط به اوتیسم باشد شناخته نشده است .

پژوهشگران در مورد نقش ژنتیك در علت شناسی اوتیسم اختلاف نظر دارند و عده ای از آنها تركیب چندین ژن را به عنوان علت اختلال مطرح می كنند . چندین نظریه درباره اوتیسم مطرح شده كه هیچیك به طور دقیق اثبات نشده است.

علت بیماری اوتیسم چیست

تئوریهای بسیاری درباره علت بوجود آمدن اوتیسم وجود دارد. فاکتورهای پیشنهاد شده: شامل عوامل ژنتیک – تغییرات آناتومیک یعنی عملکردغیر عادی رگهای خونی می با شد كه باعث می شود که جها ن را بصورت متفاوت با دیگران تجربه كند.

براي فرد اوتیستيك مشكل است كه با دیگران بنشیند و صحبت کند و یا اظهار نظر کند . کسی که مبتلا به اين بيماري است معمولا در خودش است و بسیاری از آنها نمی توانند بدون کمک های ویژه با دیگران ارتباط داشته باشند .

درخودماندگی یک نشانه ژنتیکی قوی نیز دارد که البته بسیار پیچیده‌است و به وسیله تقابل بین ژنی (گروهی از ژنها) و یا گاهی جهش ژنی ایجاد می‌شود.

در موارد نادری، درخودماندگی به طور قوی، با آسیب‌های اولیه در دوره رشد مرتبط است این عوامل شامل: فلزات سنگین موجود در جو، حشره کش‌ها و واکسینه دوران کودکی می‌باشند که البته فرضیه واکسینه به طور زیستی رد شده‌است و شواهد اندکی در تایید آن وجود دارد.

منابع:
http://fa.wikipedia.org
http://www.tebyan.net
http://www.iranautism.com
گردآورنده: فریبا نقدی

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا 

، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *