فرزندم هر چند وقت یکبار می تواند شیرینی بخورد؟

فرزندم هر چند وقت یکبار می تواند شیرینی بخورد؟

فرزندم هر چند وقت یکبار می تواند شیرینی بخورد؟

فرزندم هر چند وقت یکبار می تواند شیرینی بخورد؟ همانطور که می دانید شیرینی ها کالری اضافه به بدن وارد می کند و مصرف آنها اغلب به خود فرد دیابتی واگذار می شود.

این یعنی با توجه به هرم غذایی هر فرد می تواند پس از اینکه نیاز های خود را به مواد مغذی از ۵ گروه دیگر تامین کرد شیرینی هم میل کند و لذت ببرد.باید توجه داشت، چنانچه فرزندتان، بستنی، کلوچه، بیسکوییت و شیرینی را اغلب یا به مقدار زیاد مصرف کند دیگر جایی برای غذاهایی مورد نیاز نخواهد داشت. در همین رابطه برخی متخصصین، مصرف صحیح بعضی شیرینی جات را به عنوان بخشی از وعده ی غذایی توصیه می کنند تا به این شکل به بچه ها بگویند که شیرینی چیز خاصی نیست. این امر همچنین سبب می شود که آنها با خوردن شیرینی، احساس گناه نکنند. در واقع این شیوه به کودکان یاد می دهد که، خوراکی های با قند بالا نیز می توانند جزئی از برنامه وعده ی غذایی باشند نه چیزی اضافه بر آنها.
در ادامه باید افزود، بسیاری از خوردنی هایی که در ظاهر، برا ی سلامتی کودکان مناسبند، در حقیقت، ارزش غذایی شبیه شیرینی ها یا دسر ها دارند. به عنوان مثال، یک بسته اسنک میوه ای، که راحت و سریع هم خورده می شود را تصور کنید، آیا می دانستید ۱۰۰% آن قند است و فقط طعم میوه می دهد؟ پیشنهاد ما این است: سعی کنید همیشه برچسب مواد غذایی را به دقت بخوانید، تا متوجه شوید چه قدر از میزان کربوهیدرات موجود در آن خوراکی، قند و شکر است. نکته آخر اینکه، میوه های تازه نیز علاوه بر اینکه به راحتی خورده شده و در دسترس همه است، ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی ضروری را نیز تامین می کند. بنابراین بهترین گزینه برای میان وعده کودکان شما می باشد.

آموزش دیابت گابریک

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *