فواید خواندن کتاب برای جنین

فواید خواندن کتاب برای جنین

فواید خواندن کتاب برای جنین

تحقیقات نشان داده است که کتاب خواندن نه تنها برای کودکان بلکه حتی برای جنین نیز متضمن منافع بیشماری است. در این نوشتار به اهمیت کتاب خواندن برای جنین در رحم مادر پرداخته شده است.

شاید شما هم به عنوان مادر یا مادر آینده به اهمیت خواندن کتاب برای کودک در سنین اولیه پی برده باشید. مطالعات نشان داده است کودکانی که والدینشان از ابتدا بطور روزانه برای آنها کتاب خوانده‌اند هنگام رفتن به مدرسه موفقیت بیشتری در خواندن دارند. طبق این مطالعات جنین میتواند لرزش صدای مادر را تشخیص دهد بنابراین صحبت کردن یا خواندن کتاب برای او می‌تواند فوایدی در‌بر داشته باشد. برخی از این فواید عبارتند از:

فواید آرامبخش

همانطور که ما صدای همسایه دیوار به دیوار خود را می‌شنویم جنین هم می‌‌تواند صدای خارج از رحم را بشنود. این صدا از طریق استخوان، بافت و مایع اطراف و داخل رحم به جنین منتقل می‌شود. جنین شش ماهه قادر است صدای مادر خود را تشخیص دهد و با شنیدن آن آرام می‌گیرد.

ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن با جنین به نظر مضحک می‌آید اما خواندن کتاب برای او راه خوبی است تا بتوان بر روی برقراری این ارتباط تمرکز کرده و آنرا تا هنگام متولد شدن نوزاد تقویت کرد.

فواید خواندن کتاب برای جنین

پیشرفت مغزی

به گزارش Your Baby Today محققان هلندی دریافتند که میان حس شنوایی و توانایی یادگیری در کودک ارتباطی برقرار است. این محققان تعدادی جنین را در معرض صداهایی مشخص فرار دادند. آنها دریافتند هر بار که جنین‌ها این صداها را می‌شنوند از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند. این شواهد اثبات می‌کند که جنین توانایی یادگیری دارد. هرچند خواندن کتاب‌های بیولوژی برای جنین به این امید که در آینده بیولوژیست شود کار بیهوده‌ای است اما خواندن کتاب می‌تواند در پیشرفت مغز و زبان در سالهای اولیه زندگی بسیار مفید باشد.

پیوند میان والدین و کودک

برقراری ارتباط با جنین برای بسیاری از افراد کاری دشوار است. خواندن کتاب روش بسیار خوبی برای برقراری این ارتباط است. نیازی نیست کتابی تخصصی انتخاب کنید. کتایی را که به نظرتان جالب است یا فکر می‌کنید کودکان از آن لذت می‌برند انتخاب کنید و در اوقات فراغت با صدای بلند برای جنین خود بخوانید.

منبع:hamshahrionline.ir

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *