مراقب پرخوری کودک خود باشید

مراقب پرخوری کودک خود باشید

مراقب پرخوری کودک خود باشید

مراقب پرخوری کودک خود باشیدپرخوری کودکان در گذشته دیابت نوع ۲ ، فقط بیماری بزرگسالان به شمار می آمد ، اما امروزه کودکان نیز از این بیماری در امان نیستند…

این بیماری برخلاف دیابت نوع یک که طی آن ترشح انسولین به وسیله پانکراس متوقف می شود ، بستگی زیادی به نوع تغذیه روزانه و سبک و شیوه زندگی افراد دارد.
گرچه دیابت نوع ۲معمولا در افرادی بروز می کند که از نظر ژنتیکی مستعد هستند ، اما می تواند افراد پرخور و چاق را نیز مبتلا کند.
دیابت نوع ۲تنها در بزرگسالان مشاهده می شد، زیرا مختل شدن ترشح و عملکرد طبیعی انسولین سالها طول می کشد، اما از آنجا که کودکان امروزی به مصرف غذاهای شیرین و پرچرب روی آورده اند ، این بیماری آنها را نیز گرفتار می کند.

مراقب پرخوری کودک خود باشید

کودکان دیابتی عمر کوتاهی دارند و ۱۵سال زودتر از حد معمول جان خود را از دست می دهند. فقط کودکانی از ابتلا به این نوع دیابت مصون هستند که وزن متعادلی داشته باشند.
شمار کودکان دیابتی (نوع ۲) در سراسر جهان بسرعت در حال افزایش است ، عوارض جانبی دیابت نوع ۲عبارت است از: نابینایی ، سکته ، بیماری های قلبی و کلیوی و افت گردش خون.
این بیماری علاج ناپذیر است و گرچه با اصلاح سبک زندگی و تغذیه روزانه می توان جلوی پیشرفت آن را گرفت ، اما نمی توان آن را به کلی درمان کرد

بانک اطلاعات گردشگری

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *