مهارتهای زندگی به کودکان

مهارتهای زندگی به کودکان

بازیهایی که علاوه بر شادی ،مهارت زندگی به کودکان می آموزند:

بازی های فعالیتی: در بازی بسیار مهم است که کودک درگیر فعالیت فیزیکی شود و نقش فعالی داشته باشد این در حالی است که باید در انتخاب اسباب بازی به این مسئله دقت کرد که وسیله بازی کودک را به فعالیت وا دارد . کودک در بازی های تلوزیونی و کامپیوتری نقش نیمه فعال دارد و باید محدودیت قائل شد . بیاد داشته باشید بچه هایی که کند هستند یعنی بازی های فعالیتی کمی انجام داده است . باید با آنها بازی های فعالیتی مثل گرگم به هوا و… که شور و هیجان دارند بازی کنید .بازی فعالیتی صرفا برای لذت بردن کودک است و نباید به جنبه آموزشی آن تاکید کرد . بازی اسکیت و بازی های جنب و جوشی برای بچه های بیش فعال بسیار موثر است . بعد از نیم ساعت انجام تکالیف باید با کودک بیش فعال بازی های جنب و جوشی کرد .
بازی تاریکی:چراغ را خاموش کنید و با چراغ قوه به دنبال چیزی بگردید و این کار را با به بازی تبدیل کنید . همینطور شمعی را روشن کرده و و با آن در تاریکی به سایه بازی بپردازید .
سایه بازی: بچه هایی که ترس از تاریکی دارد باید برای او فعالیت خوشایندی را در تاریکی برای او ایجاد کرد .( شکلهای مختلفی با سایه روی دیوار درست کنید برای اینگونه بچه ها از بازی چراغ قوه بازی در تاریکی نیز می توان استفاده کرد.چراغ اتاق را خاموش کنید و با استفاده از چراغ قوه از او بخواهید یکی از عروسکهای خود را پیدا کند .
معلم بازی:کودکانی که اضطراب مدرسه دارند با آنها می توان معلم بازی کرد .
بازی سکوت : در حین بازی با اعلام سکوت توسط والدین کودک وسایلش را زمین می گذارد و فعالیتش را قطع کرده و به صداهای محیط گوش فرا می دهد صداهایی که معمولا به آنها توجهی نمی شود ( تیک تاک ساعت ، عبور و مرور وسایل نقلیه ، صدای پرندگان و….)
استوپ رقص: یکی از بازی هایی که می تواند تمرکز کودک را افزایش داد .
بازی سر و راز:گاهی مطالب خاص و پیش پا افتاده ای را می توانید به کودک خود به عنوان راز بگویید و از او بخواهید که این موضوع بین شما و او خواهد ماند این بازی را از حدود شش سالگی می توانید با کودک خود انجام دهید . این بازی باعث می شود کودک احساس کند فرد مهمی برای شماست و اعتماد به نفس کودک را بالا خواهد برد .

 گردآورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *