نحوه برخورد معلمان

* معلمان کلاس اولی ها به یاد داشته باشید که الگوهای محبوب این دانش آموزان بزرگسالانی با شخصیتی لبریز از محبت و مهربانی و شادمانی هستند که هرگز دعوا و پرخاش نمی کنند. پس از عصبانیت در مدرسه و کلاس مخصوصاً در اوایل سال تحصیلی جداً خودداری کنید.

* اولی ها به شدت حساس و حتی می توان گفت که دارای حس حسادت هستند و دوست دارند که معلمشان نگاه و رفتار عاشقانه اش را بین همه ی دانش آموزان (زرنگتر ها و متوسط ها یا سفید ها و سبزه ها یا پولداران و بی پول ها و یا عقبی ها و جلویی ها و … ) را به طور مساوی تقسیم کند. پس معلمان توجه کنید که حتی اگر برادر یا فرزند شما در کلاس شما است رفتار شما برای همه یکی باشد.

* کلاس اولی ها در روزهای اول سال تحصیلی مشتاقانه منتظر شنیدن سخنان عاشقانه و پر مهر معلم مهربان و عزیز خود هستند. پس از معلمان این آینده سازان خواسته می شود که در روز های اول سال تحصیلی با برنامه ای از پیش تعیین شده و طرح درسی مناسب برای این روزها به کلاس بروند و کمتر از درس پرسیدن و نمره در این کلاس ها سخنی به میان بیاید تا در روزهای بعدی این عزیزان مشتاقانه تر به مدرسه بیایند.

* اولی ها دوست دارند که معلمشان در چگونگی نشستن آن ها در ردیف های جلو یا عقب اظهار نظر کند. معلمان کلاس اول با دانش و تجربه ای که دارند خوب می دانند دانش آموزانی که کمرو و خجالتی هستند و در گوشه ای در انتهای کلاس ساکت و آرام نشسته اند باید این فرصت را پیدا کنند که به نوبت در ردیف های جلو بیایند و در آنجا بنشینند.

* در پایان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای همه ی مدیران و معلمان و دانش آموزان عزیز از مدیران دبستان ها و معلمان کلاس اول می خواهیم که در روز اولی که دانش آموزان کلاس اول زودتر از دیگر دانش آموزان به مدرسه و کلاس درس پا می گذارند مراسم با شکوهی و جشن زیبایی را تدارک ببینند و برای آن روز برنامه ای خاص داشته باشند تا این روز در ذهن همه ی دانش آموزان بهترین روز مدرسه شان باشد و هیچ وقت فراموش نکنند و با ذوق و شوق خاصی در روزهای آینده و با نگرشی مثبت به مدرسه بیایند.

منبع:tebyan.net

، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *