نقش برادران و خواهران در زندگي كودكان

نقش برادران و خواهران در زندگي كودكان

نقش برادران و خواهران در زندگي كودكان

يك بررسي جديد در دانشگاه ايلينويز آمريكا نشان مي دهد، آن چه ما از برادران يا خواهران خود مي آموزيم، تاثير مثبت يا منفي مهمي در رشد اجتماعي و احساسي مان خواهد داشت.

پدر و مادر، آموزگاران خوبي در آموزش رفتار مطلوب و رسمي اجتماعي هستند، در اين باره كه چگونه در جمع رفتار كنيم، چگونه در سر ميز شام دستپاچه نشويم و …. .

نقش برادران و خواهران در زندگي كودكان

اما خواهر و برادر، الگوي بهتري براي رفتارهاي غيررسمي هستند، درباره اين كه چگونه در مدرسه و يا خيابان رفتار كنيم و مهم تر از همه، چگونه در بين دوستان، جذاب بنظر آييم. رفتارهايي كه بخش مهمي از زندگي هر روزه كودك را در بر مي گيرند.

دكتر «كرامر»، يكي از كارشناسان اين پژوهش در اين باره مي گويد: «ما مي دانيم كه داشتن يك رابطه مثبت با خواهر و برادر، تاثير زيادي در كيفيت روابط و زندگي افراد در نوجواني و بزرگسالي خواهد داشت».

به باور او، يكي از مهم ترين كارهايي كه پدر و مادر مي توانند براي بهتر شدن رابطه بين فرزندانشان انجام دهند، اين است كه از سن بسيار پايين آن ها را تشويق كنند تا پشتيبان يكديگر باشند. او مي افزايد: «مطالعات فراواني نشان داده اند، اگر كودك رابطه خود با خواهر و برادرش را بصورت مثبت آغاز كند، به احتمال فراوان در آينده نيز روابط خوبي را تجربه خواهد كرد.»

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *