نه راه براي كاهش مخارج خانواده

نه راه براي كاهش مخارج خانواده

نه راه براي كاهش مخارج خانواده

به دنبال مصارف پنهان بگرديد

آيا مي‌توانيد خدمات تلفن همراه و خدمات تلفن راه دور يا اينترنت ارزانتر پيدا كنيد؟ آيا وقت آن نشده است كه فكري براي پرداخت رهن خانه يا اقساط اتومبيل خود بكنيد؟ چطور است كه از تماسهاي راه دور صرفنظر كنيد يا كارتهاي تلفن اعتباري بخريد يا در ساعاتي غير از اوج مصرف استفاده كنيد؟ آيا مي‌توانيد از پول عضويت باشگاه صرف نظر كنيد – و به جاي آن مي‌توانيد پياده‌روي كنيد و بدويد؟ شايد بتوانيد تنها يك اتومبيل براي همه خانواده داشته باشيد – و در هزينه بنزين، بيمه، و نگهداري اتومبيل صرفه جويي كنيد. حتي كوچكترين تغييرات مثل كم كردن دماي آب گرمكن يا نصب سرشير دوشهاي كم مصرف مي‌تواند هزينه شما را در ماه كاهش دهد.

مواظب كارتهاي اعتباري باشيد

اگر حسابهاي كارت اعتباري مقدار زيادي از بودجه ماهانه شما را مي‌بلعند، سعي كنيد حساب هايتان را يكي كنيد يا حسابي با نرخ بهره كمتر را انتخاب كنيد. وضعيت كارتهاي اعتباري خود را بررسي كنيد: آيا مبالغي اتوماتيك كسر مي‌شوند – عضويت‌ها يا اجرت ماهانه – كه مي‌توانيد حذفشان كنيد؟
سفرهاي خانوادگي كم هزينه ترتيب دهيد
به جاي اقامت در هتل، سعي كنيد با دوستان خود سفر كنيد و با هم خانه‌اي كرايه كنيد. اين معمولا ارزانتر از اتاقهاي هتل است و به شما اجازه مي‌دهد تا به جاي رفتن به رستوران، خودتان غذاي خود را بپزيد. پيشنهادات ديگر: به سفرهاي محلي برويد تا بتوانيد با اتومبيل خود سفر كنيد و مجبور به پرداخت هزينه‌ي پرواز نشويد. يك سردكن پر از لقمه و مواد لازم ساندويچ با خود داشته باشيد تا مجبور نشويد در هر وعده از غذاي بيرون استفاده كنيد. يك چادر ببريد و هرجا كه خواستيد اردو بزنيد.

نه راه براي كاهش مخارج خانواده

از كارهاي تعاوني بهره ببريد

غذا را با معاونت دوستان و همسايگان تهيه كنيد – هر شب يك خانواده مسئول تهيه غذاي همه مي‌شود. اين در وقت صرفه جويي مي‌كند، گروه را قوام مي دهد، و بچه ها را با انواع غذاها آشنا مي‌كند، و اين كار باعث مي‌شود تا مواد غذايي را در حجم زياد و ارزانتر تهيه كنيد (بدون اين كه مجبور باشيد تمام مدت هفته ها را يك جور غذا بخوريد).
معاونت در نگهداري از بچه‌ها هم فكر خوبي است. با تقسيم وظايف نگهداري از بچه‌ها با خانواده‌هاي ديگر، مي‌توانيد در هزينه نگهداري از كودكان صرفه جويي كنيد و خيالتان راحت باشد كه بچه‌هاي خود را به كساني مي‌سپاريد كه به آنها اطمينان داريد.

از رستوران بپرهيزيد

جاني مك كوي، موسس وب سايتِ مادران خسيس (Miserly Moms) كه خودش هم مادر است مي‌گويد «يك خانواده متوسط امريكايي چهار بار در هفته بيرون از خانه غذا مي‌خورد كه مبلغ هنگفتي از بودجه آنها را به خود اختصاص مي‌دهد. با ايجاد اصلاحات بي خطر و كوچكي در عادات غذايي مي‌توانيد صرفه جويي زيادي كنيد. در شب قرار، بچه‌ها را پيش دوستان بگذاريد و به جاي بيرون رفتن، در خانه شامي رويايي زير نور شمع تهيه كنيد. در روزهاي كاري، غذاي خود را به اداره ببريد. در آخر هفته‌ها ترتيب پيك نيك در پارك يا ساحل را با خانواده بدهيد. به جاي رفتن به بوفه‌ي خوراكي، ساندويچ‌هاي خود را به زمين بازي، باغ وحش، يا سالن سينما ببريد. همچنين مي‌توانيد با تهيه قهوه در خانه صرفه جويي كنيد – آن قهوه‌هاي رويايي فقط هزينه سازند. چيزهاي جزئي و ليوان سفري خود را شادمانه همه جا ببريد.

سرگرمي هاي ارزانتر پيدا كنيد

به جاي رفتن به تئاتر، به برنامه‌هاي عصرانه برويد يا فيلم كرايه كنيد، سعي كنيد به جاي پرداخت هزينه اشتراك از ويدئو كلوب محل خود ويدئو و دي وي دي قرض بگيريد. آيا وقتي كه مي توانيد دي وي دي برنامه هاي تلويزيوني مورد علاقه تان را اجاره كنيد، واقعا لازم است كه تلويزيون كابلي داشته باشيد؟
همچنين مي‌توانيد در يافتن راههاي كاهش هزينه و پر كردن وقت خانواده خلاقيت به خرج دهيد. به جاي بيرون رفتن، بازي‌هاي شبانه با خانواده خود ترتيب دهيد، يا براي كاهش هزينه هدايا سعي كنيد كادوهاي دسته جمعي تهيه كنيد.

نه راه براي كاهش مخارج خانواده

خريدار باهوشي باشيد

مك كويي توصيه مي‌كند با هزينه مواد غذايي شروع كنيد. «اين معمولا بزرگترين دسته مخارج ما را تشكيل مي‌دهد، و راههاي مختلفي براي كاهش آن وجود دارد». عمده بخريد، از كوپن استفاده كنيد و تخفيف بگيريد. (مي‌توانيد كوپنهاي خود را در تابلوي اعلانات دادوستد با والدين ديگر معاوضه كنيد). محصولات بدون نشان تجاري اغلب ارزانتر از مارك هاي معروف هستند.
براي خريد لباس، لوازم كودك، و كالاهاي شبيه آن، مغازه‌هاي دست دوم و سمساري جاي چانه و تخفيف بسيار دارند.يا اگر مي‌خواهيد جنس نو خريداري كنيد، لباس سال بعد را در حراج آخر فصل بخريد. براي مبلمان و اثاث خانه دنبال ِ مدلهاي نمايشي بگرديد – مطمئنا تخت تازه‌اي كه زده دارد چندان به چشم نمي‌آيد، اما قيمت را تا حد قال توجهي پايين مي‌آورد.
آخر آن كه به جاي سالنهاي گران قيمت، به دنبال كلاسهاي آموزش زيبايي باشيد. كلاس‌هاي زيبايي در ازاي خدماتي مثل كوتاه كردن مو و اصلاح صورت تخفيف مي‌دهند.

بودجه خود را تحت نظر داشته باشيد

هتر دي جرج ِ خانه‌دار از سيستم پاكتي ساده‌اي استفاده مي‌كند: او هر دو هفته يك بار چك شوهرش را نقد مي‌كند و آن را براي مخارج بخصوص به پاكت هاي مختلفي تقسيم مي‌كند. بنابراين، اگر 400 دلار را در ماه به خريد خواروبار اختصاص داده است، هر دو هفته يك بار 200 دلار در پاكت مي‌گذارد. بعد زمان آن كه برسد مي‌داند كه پول مورد نياز را خواهد داشت. دي جرج پاكت هايي براي هزينه هاي ثابت و همينطور تفريحات دارد. او مي‌گويد «ما مقدار بودجه مشخصي را براي بيرون رفتن كنار مي‌گذاريم. اگر هيچ پولي در پاكت غذاي بيرون از خانه وجود نداشته باشد، در آشپزخانه غذا مي‌خوريم.»
همين طور، مي‌توانيد از حساب بانكي جداگانه‌اي به اين منظور استفاده كنيد تا مطمئن باشيد كه براي هزينه‌هاي ثابت ماهانه يا سالانه پول كافي داريد. مجموع مخارج سالانه ثابت خود را محاسبه كنيد، آن را تقسيم بر 12 كنيد و ان مقدار را هر ماه در دفترچه‌ي حساب جداگانه‌ي خود بريزيد. به محض اين كه به اين سيستم عادت كنيد، ديگر نيازي به دست و پا زدن براي پرداخت ماليات دارايي‌ها يا ديگر هزينه‌هاي ثابت خود نداريد.

زمان كافي كنار بگذاريد

برنامه‌ريزي و تهيه برنامه بودجه، پيدا كردن كمترين قيمتها، جمع‌آوري كوپن، و خريد با بهترين قيمتها كار زمان بري است. خريد عمده و تهيه غذا، يا تهيه هديه به جاي خريد آن زمان بيشتري هم مي‌برد. مك كوي مي‌گويد كه در هفته هفت ساعت را به كاهش هزينه‌هاي خانواده اختصاص مي‌دهد. «اين همه چيز را در بر مي‌گيرد: از برنامه‌ريزي غذايي تا خريد، تهيه چيزهايي از دور ريزها، و دقت به خرج و مخارج خانواده. اما وقتي مزاياي اين كار را در نظر بگيريد، اين اصلا چيزي نيست».

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *