هفت راه براي يافتن فرصتي براي ورزش

هفت راه براي يافتن فرصتي براي ورزش

هفت راه براي يافتن فرصتي براي ورزش

براي بسياري از مادران جوان، ورزش در برابر بسياري از مسائل ديگر( مانند خواب) در درجه‌ي دوم اهمميت قرار دارد ولي اگر فرصتي هرچند كوتاه براي ورزش بيابيد، پي مي بريد كه خود و كودك ‌تان انرژي دوباره مي گيريد. 10 دقيقه اينجا و آنجا از هيچ بهتر است و يك دنيا تفاوت ايجاد مي كند.
كليد حل اين مسئله  يافتن فعاليتي ا‌ست كه از آن لذت ببريد و با برنامه و سبك زندگي‌تان هماهنگ باشد. اگر به كاري كه مي‌كنيد علاقه داشته باشيد به آن به عنوان يك ضرورت  نگاه ميكنيد نه يك تفنن. براي شروع، ميتوانيد از اين راهها استفاده كنيد:

•    هنگام پياده روي بچه را در يك ساك حامل يا كيسه تسمه‌دار جلو بگذاريد يا اگر مي‌تواند بنشيند در يك سبد در پشت دوچرخه قرار دهيد و به دوچرخه سواري برويد. از امنيت كودك كاملاً مطمئن شويد. هر نوع وسيله‌ي حملي كه انتخاب كرديد، مطمئن شويد كه بر شانه‌ها، گردن يا كمرتان فشار زيادي وارد نكند.

•    بچه‌ تان را در كالسكه قرار دهيد و به پياده روي برويد. وقتي كودك‌تان حداقل 6 ماه داشته باشد، مي‌توانيد وي را در يك كالسكه‌ي مخصوص پياده ‌روي تند قرار داده و به اين كار بپردازيد.

•    بچه را براي 30 دقيقه به همسرتان يا پرستار بسپاريد تا بتوانيد براي پياده روي بيرون برويد و كمي با خود خلوت كنيد و لذت ببريد.  اگر بيرون از خانه كار مي‌كنيد، سعي كنيد ساعتي پيش از زماني كه بايد به سر كار برويد از خواب بيدار شده و پياده روي كنيد. اگر خانه ‌دار هستيد، پيش از اينكه همسرتان خانه را ترك كند بيدار شويد و كمي ورزش كنيد.

هفت راه براي يافتن فرصتي براي ورزش

•    كفش‌هاي ورزشي خود را با خود سر كار بياوريد و در زمان استراحت براي ناهار ورزش كنيد. از يكي از همكاران بخواهيد كه همراه با شما ورزش كند تا لذت بيشتري از اين كار ببريد.

•    باشگاههاي‌هاي ورزشي محله يا باشگاه‌هاي يوگاي نزديك خانه‌ خود را كه خدمات نگهداري از كودكان نيز ارائه مي‌دهند پيدا كنيد، به دنبال باشگاهي بگرديد كه مهد كودكي امن و راحت و مسئوليني با تجربه داشته باشد – نه كسا ني كه به عنوان شغل دوم از كودكان مراقبت مي‌كنند. همچنين به دنبال نسبت پايين كودك به مربي باشيد (در حدود 4 كودك به ازاي هر مربي) و همچنين قانون عدم پذيرش كودكان بيمار و يك محوطه‌ي بازي تميز و جذاب پر از اسباب‌بازي‌هاي مناسب و كتاب.

•    يك وسيله‌ي خانگي ورزشي تهيه كنيد كه بتوانيد وقتي كودك ‌تان خواب است از آن استفاده نماييد. حتي چيزهاي كوچكي مانند طناب يا دمبل مي‌تواند به شما در تناسب اندام كمك كند.

•    كتابخانه‌اي از نوارهاي ويدئويي ورزشي درست كنيد. نگاه كردن گاه گاه به يك ويدئوي ورزشي مي‌تواند روشي مناسب براي گنجاندن ورزش در برنامه‌ي شلوغ كاري شما باشد.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *