چند سالگی،سن اجتماعی شدن کودک است؟

چند سالگی،سن اجتماعی شدن کودک است؟

چند سالگی،سن اجتماعی شدن کودک است؟

آیا میدانید از چه سنی،کودک تمایل به فعالیت های اجتماعی دارد؟
اجتماعی شدن بچه ها از 3سالگی به بعد اتفاق می افتد. با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است همه انسان ها از جمله کودکان ما نیازمند جامعه و تعامل با هم سالان خود هستند….

حضور بچه ها در مهدکودک این فرصت را برای اجتماعی شدن و برقراری ارتباطات سالم با هم سالان آنها فراهم می کند. قبل از 3سالگی اجتماعی بودن و دوست شدن برای بچه ها مفهومی ندارد اما از 3سالگی به بعد کم کم کودکان با هم تعامل برقرار می کنند.
همه تعاملات نام دوستی ندارند اما مواردی هم داریم که بین بچه ها پیوندهای عاطفی برقرار می کند. مهدکودک این فرصت را برای تجربه ارتباطات و تعاملات اجتماعی در اختیار آنها می گذارد. الگوی معاملات در دوران کودکی می تواند نشان دهنده تعاملات آنها در بزرگسالی باشد.

چند سالگی،سن اجتماعی شدن کودک است؟

حضور بچه ها در گروه های کوچک و انجام بازی های گروهی و فعالیت های آموزشی گروهی به بچه ها برای برقراری این ارتباط کمک می کند و مربیان مهدها نقش مهمی در برقراری این روابط دارند، حتی نقش آنها بسیار بیشتر از والدین است.
کودکانی که در مهد حضور ندارند، وظیفه والدین آنهاست که امکان برقراری این روابط را برای بچه ها فراهم کنند. در پارک ها، تعامل با همسایه ها انجام می پذیرد. اگر در همسایگی ما کودکی هم سن فرزند ما حضور دارد، خیلی خوب است که ما به عنوان والدین امکان آشنایی و بازی آنها را با هم فراهم کنیم. افرادی که پیوند عمیق دوستی در بزرگسالی دارند و قادر به برقراری روابط عمیق هستند، این تجربیات را از دوران کودکی کسب کرده اند. طبیعی است عمق روابط دوستی در کودکان زیاد نیست و آنها ممکن است هر روز با کسی دوست شوند اما هر چه سن بالاتر می رود و سازگاری کودکان تقویت می شود، آنها می توانند دوستی عمیق تر، باثبات تر و موفق تری داشته باشند.
منبع : salamat.ir

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *