چگونه وقت بيشتري را با فرزندانمان سپري کنيم

چگونه وقت بيشتري را با فرزندانمان سپري کنيم

چگونه وقت بيشتري را با فرزندانمان سپري کنيم

در دنياي امروز والدين به دليل داشتن مشغله هاي فراوان زمان کمتري در کنار خانواده و فرزندانشان سپري مي کنند. اين در حالي است که حضور اعضاي خانواده در کنار هم بر شکل گيري شخصيت کودکان تاثير بسيار زيادي مي گذارد.
به نوشته سايت «Parenting» اين امر نه تنها به آن ها احساس تعلق خاطر مي دهد بلکه آن ها را در آينده به افرادي مسئوليت پذير تبديل مي کند. فرزندان از شما والدين توقع دارند که هر زمان که به شما نياز پيدا مي کنند در کنارشان باشيد. براي اين که بتوانيد زمان مفيدي را با فرزندان خود سپري کنيد به چند نکته توجه کنيد:

*خواندن کتاب براي آن ها، فرصت خوبي براي با هم بودن است. تعريف کردن يک داستان هم مي تواند جالب باشد. توصيف کردن آن چه در دوران کودکي انجام مي داديد نيز براي فرزندانتان مفيد و جالب خواهد بود.

*کودکان عاشق بيرون رفتن از منزل هستند. بنابراين پياده روي در پارک برنامه خوبي خواهد بود. فعاليت هاي ورزشي خارج از منزل نه تنها باعث افزايش شور و هيجان آن ها مي شود بلکه آن ها را از تماشاي زياد برنامه‌هاي تلويزيون و بازي‌هاي رايانه اي دور نگه مي دارد.

چگونه وقت بيشتري را با فرزندانمان سپري کنيم

*تعطيلات فرصت بسيار مغتنمي است تا اعضاي خانواده دور هم جمع شوند. در اين ايام برنامه هايي نظير کوه نوردي يا برنامه هاي اردوي خانوادگي باعث تقويت روابط فرزندان و والدين مي شود.

*صرف ناهار يا شام در موقعيت مناسبي براي با هم بودن اعضاي خانواده است.

*اگر فرزند شما به تماشاي برنامه تلويزيوني علاقه مند است او را به انجام بازي هاي فکري تشويق کنيد. اما اگر همچنان بر خواسته اش تاکيد مي کند همراه با او به تماشاي شبکه هاي مختلف يا برنامه هاي آموزنده بپردازيد.

*اگر واقعا با کمبود وقت مواجه هستيد از فرزند خود بخواهيد براي خريد منزل شما را همراهي کند تا هم تفريح کند و هم چيزي ياد بگيرد.

*ياري کردن کودک براي انجام تکاليف علاوه بر اين که فرصت مناسبي است تا زمان بيشتري را در کنار يکديگر سپري کنيد، باعث مي شود از پيشرفت تحصيلي فرزندتان اطلاع بيشتري پيدا کنيد.

خراسان / شماره انتشار 18088

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا 

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *