کنترل رفتار در کاهش وزن کودکان موثر است –

کنترل رفتار در کاهش وزن کودکان موثر است –

کنترل رفتار در کاهش وزن کودکان موثر است برنامه‌های کاهش وزن با کنترل رفتار می‌تواند به کاهش یا جلوگیری از افزایش وزن بیشتر کودکان در سنین مدرسه کمک کند.

به گزارش ایسنا ، کودکان چاق در معرض خطر افزایش بروز آسم، دیابت نوع ۲، کبد چرب، اختلالات روانی و سایر مشکلات وابسته به وزن هستند. یک تحقیق جدید در موسسه تحقیقات و کیفیت مراقبت‌های سلامت (AHRQ) روش‌های کاهش وزن و جلوگیری از افزایش بیشتر وزن در کودکان و نوجوانان را مورد بررسی قرار داده است. این محققان دریافتند: کودکانی که برنامه‌های کنترل وزن را به طور کامل اجرا کردند بین ۳ تا ۲۳ پوند (هر پوند معادل ۴۵۳ گرم است) کمتر از دیگران وزن اضافه کردند، این اختلاف وزن درمورد کودکان چاق‌تر و کسانی که در برنامه‌های جدی‌تر شرکت کرده بودند بیشتر از سایرین بود.
برنامه‌های متوسط تا شدید کنترل رفتاری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت شامل ۲۵ ساعت جلسه طی ۶ تا ۱۲ ماه و به صورت هفته‌ای یک یا ۲ جلسه طراحی شد؛ کارآمدترین برنامه‌ها تکنیک‌های بهبود رژیم غذایی و عادات ورزشی را دربرداشتند و برخی برنامه‌ها شامل طراحی هدف، حل مشکل و پیشگیری از بازگشت وزن بود. این محققان اعلام کردند: ممکن است کودکان و خانواده‌های آنان از کاهش وزن دلسرد شده باشند اما تحقیقات ما نشان می دهد برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به کنترل افزایش وزن کودک و حتی کاهش آن در سن مناسب کمک کنند. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد: برنامه‌های مبتنی بر موسسات مراقبت سلامت از برنامه‌های مبتنی بر مدارس کاراتر هستند. به علاوه تجویز داروها و جراحی‌ها با کاهش وزن در کودکان همراه است اما عوارض جانبی ناخواسته هم به همراه دارد. در حالی که تاکنون هیچ گونه عارضه‌ای از مداخله‌های رفتاری گزارش نشده است.

روزنامه تفاهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *