کودک شما چه نوع شخصیتی دارد؟

کودک شما چه نوع شخصیتی دارد؟

شاید بتوان اخلاق انسان ها را از همان رفتارهای دوران کودکی تشخیص داد. کودکان همیشه رفتارهای متفاوت از هم دارند و با توجه به واکنش های آنها به محیط اطراف می توان تعیین کرد چه نوع شخصیتی دارند.

رفتارهای دوران کودکی,شخصیت کودک, کودک پرهیجان و پرشور

1.   آدم گیرا و خوش برخورد

از نظر ما کودکی که هرگز دست از خندیدن بر نمی دارد و باعث خنده و انرژی مثبت در دیگران می شود، شخصیت گیرا و جذابی دارد و همه جذب برخورد او می شوند.

رفتارهای دوران کودکی,شخصیت کودک, کودک پرهیجان و پرشور

2.   خجالتی

کودکان در مقاطع زمانی مختلف دچار خجالت می شوند اما ما به کودکی خجالتی بودن را نسبت می دهیم که همیشه دوست دارد با افراد محدودی که اصولا پدر، مادر و خواهر و برادرانش هستند در ارتباط باشد. این کودکان همیشه دوست دارند در آغوش یا کنار والدین خود باشند.

رفتارهای دوران کودکی,شخصیت کودک, کودک پرهیجان و پرشور

کودک شما چه نوع شخصیتی دارد؟

3.   کودکان حساس و زودرنج

این کودکان همیشه از دیگران تاثیر می گیرند و با کوچک ترین صدای از جا می پرند و تعجب می کنند. این کودکان از ته دل دوست دارند ثابت و بی تغییر باشند.

رفتارهای دوران کودکی,شخصیت کودک, کودک پرهیجان و پرشور

4.   کودک کنجکاو

صفت اخلاقی این کودکان در نام آنها مشخص است. این کودک همیشه با کنجکاوی و تعجب محیط اطراف را نظاره می کند و بقیه چیزها را از دست می دهد. این کودکان به کمی سرگرمی، اسباب بازی یا حواس پرتی های دیگر در جمع نیاز دارند.

رفتارهای دوران کودکی,شخصیت کودک, کودک پرهیجان و پرشور

5.   کودک خونسرد

کودکان خونسرد در هر موقعیت، شرایط و پیشامدی خونسرد و بی تفاوت هستند. اگر با خود تصور می کنید: «خدایا شکر من چه فرزند آرامی دارم»، باید بدانید یک کودک خونسرد و بی تفاوت دارید.

رفتارهای دوران کودکی,شخصیت کودک, کودک پرهیجان و پرشور

6.   کودک پرهیجان و پرشور

این نوع کودکان همیشه سرشار از احساسات، تمرکز و توجه هستند. شاید گاهی نگهداری و مراقبت از این کودکان دشوار باشد اما هنگامی که بزرگ شدند، ذهن خلاق و پیچیده ای خواهند داشت و می توانند به راحتی برای هر مشکلی راه حل مناسب بیابند.

منبع:برترین ها

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ، ،

5 thoughts on “کودک شما چه نوع شخصیتی دارد؟

  1. سلام من 1پسر 4ساله دارم و 2مورد هست که خیلی آزارم میدهد اول اینکه پسرم گاهی مدفوع خود را در شورتش میکند و ادرارش را انقدر نگه میدارد تا کمی در شرتش میکند دوم اینکه خیلی قرقرو هست واینها بینهایت من را آزار میدهد ممنون میشم کمکم کنید

    1. با سلام و احترام
      در مورد مشكل دفع ادرار و مدفوع قبل از مشورت با روانشناس بايد به متخصص اطفال مراجعه فرماييد تا كودكان از نظر جسمي چكاپ شود. در صورت اطمينان از سلامتي وي سپس مي توانيد با مراجعه به يك روانشناس حاذق با ارزيابي علل اختصاصي مشكل كودكان نسبت به درمان وي اقدام فرماييد.
      در ارتباط با مسئله غر زدن كودكتان بهترين راه حل اين است كه در صورتي كه او مشكل حقيقي ندارد يعني به طور مثال درد ندارد كه به آن خاطر غر بزند يا گرسنه نيست، مي توانيد به او بي توجهي كنيد تا كم كم اين رفتارش تقليل يابد. فراموش نكنيد كه بي توجهي به معناي قهر كردن نيست.
      موفق باشيد

  2. سلام دختر 10ساله ای دارم خیلی اذیت می کند همیشه به همه چیز گیر میده همه اش اخم کرده . نق می زنه .چشمش رو صبح از خواب باز می کنه غرزدنش شروع می شه تا بخوابه.باید چیکار کنم.و ضمنا خیلی پرتوقع هست. یک پسر 4 ساله دارم اون هم ازش یاد می گیره. خیلی شادو خندان بود ولی اون هم داره مثل خواهرش داره می شه

  3. باسلام
    پسر من 2سال و2ماهشه , یه مدتی روشهای مختلف آموزش توالت رفتن رو باهاش کار کردم ولی علاقه ای نشان نداد و احساس کردم کمی منزوی شده بنابراین ادامه ندادم ولی در این مورد نگرانم در ضمن پسر من کمی پرخاشگر شده البته با دیگران خوب ارتباط برقرار میکنه ولی گاهی هم حس دعوا کردن و پرخاشگری بهش دست میده .لطفا راهنماییم کنید
    ممنون

    1. سلام لطفا مشکل خود را در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید تا دکتر اسما عاقبتی راهنماییتون کنند با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *