نوشيدن زيادآب در تابستان و مسمومیت زنان باردار

نوشيدن زيادآب در تابستان و مسمومیت زنان باردار
نوشيدن زيادآب در تابستان و مسمومیت زنان باردار
نوشيدن زيادآب در تابستان و مسمومیت زنان باردار
ني ني سايت: دماي بدن زنان باردار به دليل تغييرات هورموني نسبت به گذشته افزايش پيدا مي كند و فصل تابستان و گرما نيز باعث افزايش دماي بدن افراد بيش از فصل هاي ديگر ميشود. به همين دليل زنان باردار در فصل تابستان دچار مشكلات مختلفي مي شوند.

يكي از اصلي ترين مشكلاتي كه زپنان باردار ممكن است با در فصل تابستان روبرو شوند، عرق كردن و از دست دادن املاح و آب بدنشان است كه اگر اين املاح و آب از دست رفته جبران نشود، مي تواند خطرات زيادي را براي مادر و جنين به همراه داشته باشد.

به زنان باردار توصيه مي شود تا در ساعاتي كه افتاب در بالاي آسمان قرار دارد، از خانه خارج نشوند و در صورت خارج شدن از خانه حتما لباس نخي، سبك، خنك و روشن بپوشند و به همراه خود يك بطري آب يا مايعات داشته باشند تا در صورت تشنگي از آن بنوشند.

بهترين نوشيدني ها ،آب پرتقال،شير و نوشيدنيهاي ورزشي هستند كه املاحي كه با تعريق از دست مي روند را جبران مي كنند، ولي مصرف بيش از اندازه آب مي تواند وضعيت خطرناكي به نام مسموميت با آب در بدن ايجاد كند كه ناشي از رقيق شدن شديد املاح بدن بوده و باخستگي مفاصل، اسپاسم عضلات و در موارد شديدتر كاهش سطح هوشياري تظاهر مي كند.

نوشيدن زيادآب در تابستان و مسمومیت زنان باردار

همچنين مصرف ميوه مي تواند آب از دست رفته بدن را جبران كند و توان از دست رفته را به زنان باردار بازگرداند. تحقيقات نشان مي دهد ميوه ها به علت هضم بسيار آسان  مي توانند ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز بدن مثل ويتامين سي، اسيد فوليك، پتاسيم، منيزيم و كربوهيدرات ها را تأمين كند، به علاوه مقدار بالاي آب موجود در ميوه مي تواند به جبران آب از دست رفته بدن در اين فصل كمك كند. بهتر است ميوه را با پوست مصرف كنيد، زيرا مقادير بالاي فيبر موجود در پوست ميوه مي تواند از بروز يبوست جلوگيري كند.
مصرف سبزيجات را فراموش نكنيد. قبل از مصرف ميوه و سبزي حتماً آنها را خوب بشوييد؛ زيرا احتمال انتقال باكتري و ويروس و در نتيجه بروز بيماري هاي عفوني در اين فصل بسيار زياد است.

بسياري از زنان باردار در فصل تابستان به علت گرما دچار بي اشتهايي مي شوند كه مصرف لبنيات از جمله ماست مي تواند در درمان بي اشتهايي زنان باردار كمك شاياني كند.
محققان توصيه كردند مصرف لبنيات علاوه بر داشتن مقدار زيادي كلسيم، ويتامين د و پروتئين ،با مصرف ماست كه هضم آن آسان بوده، مي توان در فصل تابستان به رفع بي اشتهايي ناشي از گرما كمك كرد.

توصيه مي شود زنان باردار ازقرار گرفتن زير حرارت مستقيم خورشيد در وسط روز اجتناب كنند. زيرا خانم هاي باردار بيش ازديگران مستعد سوختگي با نور خورشيد هستند و حتما از كرم هاي ضد آفتاب استفاده نمايند.

گروه تحقيقات ني ني سايت

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *