بی نظمی در رفتار – بخش پایانی

بی نظمی در رفتار – بخش پایانی

بی نظمی در رفتار – بخش پایانی

رفتار

کودکان مبتلا به ADHD و اختلالات رفتاری مختل کننده معمولاً از تکنیک های رفتاری خاصی بهره مند می شوند که می تواند در خانه و مدرسه اجرا شود. این رویکردها معمولاً شامل روشهایی برای آموزش کودک شما برای آگاهی بیشتر از نشانه های عصبانیت خود است ، از این نشانه ها به عنوان سیگنال هایی برای شروع استراتژی های مختلف مقابله استفاده می کنید ("پنج نفس عمیق بکشید و به سه گزینه مناسب برای پاسخ دادن قبل از ضربه زدن فکر کنید( یک معلم.)) و برای خود تقویت مثبت ایجاد کند (به خودش گفت: "کار خوب ، شما سیگنال را گرفتید و از استراتژی های خود استفاده کردید!")

بی نظمی در رفتار - بخش پایانی
در همین حال ، شما و معلمان فرزندتان می توانید یاد بگیرید که بهتر مدیریت رفتار ODD یا CD را از طریق مذاکره ، سازش ، حل مسئله با فرزند خود ، پیش بینی و اجتناب از موقعیت های احتمالی انفجاری و اولویت بندی اهداف انجام دهید ، به طوری که مشکلات کم اهمیت تا موارد دیگر نادیده گرفته شوند مسائل فوری با موفقیت حل شده است. این تکنیک های بسیار خاص را می توان توسط متخصصان رفتار درمانی حرفه ای یا سایر متخصصان بهداشت روان که توسط متخصص اطفال کودک یا روانشناس مدرسه یا سایر متخصصان درگیر خانواده تان توصیه می شود ، آموزش دهید.
اگر کودک شما تشخیص ODD یا CD همزمان دارد و تکنیک های رفتاری کاملاً برنامه ریزی شده در کلاس در کلاس اصلی او بی تأثیر بوده است ، این ممکن است منجر به تصمیم گیری در مورد قرار دادن وی در یک کلاس ویژه در مدرسه شود که برای رفتارهای شدیدتر تنظیم شده است. مدیریت. با این حال ، مدارس موظف هستند که در صورت امکان فرزند شما را در کلاس اصلی جریان آموزش دهند و به طور منظم برنامه آموزشی فرزند شما را بازبینی کرده و مناسب بودن محل استقرار وی را دوباره ارزیابی کنند.

بی نظمی در رفتار - بخش پایانی
شواهد فزاینده ای وجود دارد که همان داروهای محرک که علائم اصلی ADHD را بهبود می بخشند نیز ممکن است به توزیع همزمان ODD و CD کمک کنند. ثابت شده است كه محرك ها به كاهش پرخاشگري كلامي و جسمي ، تعاملات منفي همسالان ، سرقت و خرابكاري كمك مي كنند. اگرچه داروهای محرک به کودکان مهارت های جدیدی نمی آموزد ، مانند کمک به آنها در شناسایی و پاسخ مناسب به سیگنال های اجتماعی دیگران ، اما ممکن است از پرخاشگری که مانع ایجاد روابط با دیگران در سن آنها است ، بکاهند. به همین دلیل ، محرکها معمولاً اولین انتخاب در رویکرد درمان دارویی برای کودکان مبتلا به ADHD و یک اختلال رفتاری مختل کننده هستند.
هرچه محرک های اولیه برای درمان ODD یا CD همزمان وجود داشته باشند ، بهتر است. کودکی با اختلال رفتاری مختل کننده که رفتار پرخاشگرانه او بدون درمان ادامه می یابد ، ممکن است شروع به شناسایی با دیگران کند که مشکلات نظم را تجربه می کنند. در دوره نوجوانی ، ممکن است در برابر درمانی که می تواند به او کمک کند رفتار خود را تغییر دهد و باعث محبوبیت کمتری در بین این دوستان شود ، مقاومت کند. هنگامی که محرک ها به بررسی سبک بی پروا و قدرت نمایی او کمک می کنند ، او به "خود" سرکش خود عادت کرده و احساس ناراحتی و "غیرواقعی" خواهد کرد. با درمان این رفتارها در مدرسه ابتدایی یا حتی زودتر ، ممکن است شانس بیشتری داشته باشید تا از ایجاد شخصیت منفی از فرزندتان جلوگیری کنید.

بی نظمی در رفتار - بخش پایانی
اگر کودک شما با 2 یا چند نوع ماده محرک تحت درمان قرار گرفته است و علائم پرخاشگرانه وی یکسان یا بدتر است ، ممکن است پزشک متخصص اطفال تصمیم بگیرد که شرایط را دوباره ارزیابی کند و داروهای دیگر را جایگزین ماده تحریک کننده کند. اگر داروهای محرک به تنهایی منجر به بهبودی شود اما به اندازه کافی کافی نباشد ، ممکن است پزشک متخصص اطفال تجویز محرکها را در ترکیب با یکی از این عوامل دیگر ادامه دهد.
ترجمه از : فاطمه حیدری کارشناس ارشد روانشناسی

Last Updated

11/21/2015

Source

ADHD: A Complete and Authoritative Guide (Copyright © 2004 American Academy of Pediatrics)

The information contained on this Web site should not be used as a substitute for the medical care and advice of your pediatrician. There may be variations in treatment that your pediatrician may recommend based on individual facts and circumstances.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *