تربیت کودک دو ساله

تربیت کودک دو ساله

تربیت کودک دو ساله

کودکان دو ساله کاشفینی هستند که به دنبال دنیاهای ناشناخته می گردند و دانشمندانی هستند که شگفتی های طبیعت را بررسی می کنند. شاعرانی هستند که برای اولین بار زبان را اختراع می کنند و روان شناسانی هستند که به راز تفاوت های رفتاری انسان های اطراف خود می اندیشند.

کودک دو ساله درک می کند که انسانی جدا از شما و دیگر اطرافیان است. والدین کودکان دو ساله نمی دانند از تماشای شکوفایی ذهن فرزندشان به هیجان بیایند یا از شور بی پایان او برای کشف دنیا شکایت کنند. کودک دو ساله دنیا را از دریچه ی چشمان خود می بیند نه از نقطه نظر والدینش. او علاقه دارد برایش درباره ی دنیای اطرافش توضیح دهید.

تربیت کودک دو ساله

در تربیت و رفتار با کودک، دو سالگی یکی از مقاطع حساس و دشوار است. دوساله ها غیرقابل پیش بینی هستند، به حرف گوش نمی دهند و همیشه نه می گویند و در مهمانی و جمع های دوستانه رفتارهای غیرقابل پیش بینی می کنند. گاه فکر می کنید تلاشتان برای تربیت این فرشته کوچک اما چموش دوست داشتنی برای همیشه بی نتیجه خواهد ماند و گاه شیرین زبانی و رفتارهای بزرگ باعث می شود براحتی فراموش کنید که او فقط و فقط دو سال دارد.

تربیت یک کودک دو ساله شاید بسیار سخت باشد زیرا بیشتر کودکان دو ساله در آن واحد فقط می توانند مقدار کمی از اطلاعات را درک کنند. اگر فقط یک کار به او واگذار کنید براحتی از پسش برمی آیند.

اگر همزمان انجام دو کار را به  آنها محول کنید، ممکن است بتوانند کار اول را انجام  بدهند، اما برای انجام کار دوم نیاز به یادآوری دارند. اگر بخواهید انجام سه کار را به  آنها واگذار کنید، احتمالا تا بیایید توضیح کار سوم را تمام کنید، کار اول را فراموش می کنند. بنابراین باید در برخورد با کودکان دو ساله این محدودیت ذهنی آنها در نظر گرفته شود.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا 

، ، ،

2 thoughts on “تربیت کودک دو ساله

  1. salam,..mamnoon az matalebe mofidetoon .pesar bache man 2salo nimeshe ,tazegiha chand kalame bad yad gerefte har kari mikonam az zehnesh bere nemishe ke nemishe,migin che konam

    1. هر چه بیشتر حساسیت نشان دهید کودک بیشتر آن کلمه را به کار خواهد برد. زیرا کودک مفهوم بسیار از کلمات را نمیداند و تنها به دلیل جلب توجه به کار می برد. اگر با گفتن آن کلمه شما واکنش تکانشی نشان می دهید کودک نه تنها ناراحت نشده بلکه مشتاق تر در استفاده از آن کلمه می شود. بهتر است با بی توجهی عدم علاقه خود در شنیدن آن کلمه را به کودک خود انتقال دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *