والدين مهربان از نظر فرزندان

والدين مهربان از نظر فرزندان

والدين مهربان از نظر فرزندان

والدین از لحظه‌ای كه كودك به دنیا می‌آید و حتی قبل از تولد او را دوست دارند اما گاهی به دلیل عدم‌آگاهی یا عدم‌تمایل به انعطاف، علاقه فرزندان را از دست می‌دهند.به طوری كه حتی برخی فرزندان از والدین رنجش و دلخوری‌های زیادی دارند.
دقت داشته باشید فرزندان در صورتی كه نیازهای آنها تأمین نشود، نه تنها عشق والدین را حس نمی‌كنند بلكه تمایل به دوری در آنها ایجاد می‌شود.
فرزندان به دنبال تأمین نیازهای خود هستند. هرچه بزرگ‌تر می‌شوند، انتظارات و نیازهای آنها نیز نمایان‌تر می‌شود. اگر پدر و مادر بدرستی آنها را درك نكنند و نیازهای عاطفی و مادی آنها تأمین نشود و محدودیت‌هایی را برای آنها مقرر كنند، نارضایتی فرزند آغاز می‌شود. آنها انتظار دارند والدین در هر صورت به رشد شخصیتی آنها نیز اهمیت بدهند.
علت دیگر دوری فرزندان از والدین، شرایطی است كه والدین برای آنها فراهم می‌كنند. همان‌طور كه فرزندان در محیط بیرون تأثیرپذیر هستند، شرایط و جو منزل هم بر آنها موثر است.

والدين مهربان از نظر فرزندان

خیلی از والدین، با بحث و جدل و استرس‌های متوالی در منزل، فرزند را تحت فشار روحی قرار می‌دهند. با این اوضاع آنها نمی‌توانند بدرستی بر درس یا فعالیت‌های مفید خود در منزل تمركز كنند. همچنین باوجود شرایط نه چندان مناسب محیط بیرون از منزل، همچون افراد و دوستان ناباب كه آنها را همیشه به راه خطا می‌كشانند، نباید فرزند خود را در تنگنا بگذارید چون در این حالت است كه اهانت و بی‌حرمتی به والدین، از جانب او آغاز می‌شود و آنها را اشخاصی خودخواه و بدون ملاحظه می‌خواند.
ایجاد رابطه‌ای محبت‌آمیز در مواردی ساده است، ولی زمان می‌برد. شما برای ایجاد عاطفه و محبت با فرزندان خود همواره باید صبور باشید. به آنها عشق بورزید، برای آنها وقت بگذارید و آنها را درك كنید. به صحبت‌های آنها گوش فرا دهید. آنها را تشویق كنید تا از دوستان ناباب خود دوری كنند و در این راه از هیچ كمكی دریغ نكنید. آنها را در پیشرفت درس و به سرانجام رسیدن اهدافشان یاری كنید. بكوشید شرایطی را فراهم آورید كه رشد شخصیتی آنها در جهتی مثبت ادامه یابد.
وقتی فرزندتان به حمایت، گوش‌های شنوا و در مواردی شانه‌های شما برای گریه كردن نیاز دارد‌ اما شما سعی می‌كنید با فاصله گرفتن از او وی را كنترل كنید، هرگز انتظار نداشته باشید كه عشق شما را درك كند و احساسی متقابل داشته باشد!
منبع: نورپرتال

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *