با دوست ناباب چه کنیم ؟!

با دوست ناباب چه کنیم ؟!

با دوست ناباب چه کنیم ؟!

يكي از چيزهايي كه براي پدر و مادر خوب لازم است اين كه سعي كنند كودكي خودشان را به ياد بياورند.
البته اين كار اصلا ساده نيست ولي آن قدر در تربيت كودكان مفيد است كه ارزشش را دارد! البته يك نكته جالب هم در اين ميان وجود دارد و آن اين‌كه ما بخش بزرگي از كودكي‌مان را «نمي‌توانيم» به ياد بياوريم، زيرا در آن زمان اصلا دنيا را به اين شكلي كه حالا مي‌بينيم، نمي‌ديديم! موضوع كمي پيچيده شد! اگر مطلب اين شماره را درباره بينايي نوزادان بخوانيد منظور ما را بهتر مي‌فهميد. نوزادان از بدو تولد، دنيا را طور ديگري مي‌بينند. جالب است بدانيد آن‌ها از زمان جنيني خودشان خاطره دارند. ولي آيا ما مي‌توانيم حالا آن خاطرات را به ياد بياوريم؟ هرگز!
اگر تازه صاحب فرزند شده‌ايد، بعد از تبريك قدم نورسيده بايد به شما بگوييم خودتان را براي شب‌هاي بي‌خوابي آماده كنيد! چه تصميم داشته باشيد شير خودتان را به نوزاد بدهيد و چه شير خشك، حتما مي‌دانيد كه معده ني‌ني كوچولوي تازه‌ متولد شده آن‌قدر كوچك است كه هر 2 ساعت يك‌بار در طول شب بيدار مي‌شود و شما را هم با گريه‌هايش بيدار مي‌كند تا گرسنه نماند.

با دوست ناباب چه کنیم ؟!

اما خوشبختانه حتي مادر يك نوزاد تازه متولد شده مي‌تواند اين شانس را داشته باشد كه 4 ساعت پياپي در طول شب در خواب ناز سر كند. مي‌پرسيد چطوري؟ مطلب اين شماره به شما 14 نكته ياد مي‌دهد كه با آن‌ها مي‌توانيد خواب شب را براي خودتان و كوچولوي نازنين‌تان بهتر كنيد.

راستي! براي شما كه پدر يا مادر يك بچه دبستاني هستيد، هيچ‌چيز مهم‌تر از اين نباشد كه بدانيد فرزندتان با چه كساني دوستي و معاشرت مي‌كند. حتي شايد از بعضي از دوست‌هاي فرزندتان هم خوش‌تان نيايد. در چنين وضعيتي چه‌كار بايد انجام دهيد؟ آيا درست است كه مستقيما اين موضوع را به فرزندتان بگوييد؟ يا ممكن است اين كار بدتر باعث شود فرزند شما به طرف آن دوست «ناباب!» كشيده شود؟ راهش اين است كه توصيه مشاوران خانواده و روان‌شناسان كودك را كه در همين چند صفحه ذكر شده، مطالعه كنيد تا بدانيد بهترين برخورد در اين مواقع چيست!

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *