عزیزم دستتو تو بینی ات نکن!

عزیزم دستتو تو بینی ات نکن!

عزیزم دستتو تو بینی ات نکن!

هيچ کودکي نيست که از فاصله يک تا شش سالگي (خصوصاً بين دو تا چهار سالگي) براي مدتي اين کار را تکرار نکند.و اما راهکاري براي بهبود اين رفتار…

هيچ کودکي نيست که از فاصله يک تا شش سالگي (خصوصاً بين دو تا چهار سالگي) براي مدتي اين کار را تکرار نکند. در واقع برخلاف آنچه والدين تصور مي‌کنند، فرو بردن انگشت در بيني براي کودک، راهي است جهت کاهش اضطراب، بي حوصلگي و يا حتي خستگي و در مواردي کنجکاوي. اما بايد پذيرفت اين حرکت، خوشايند نبوده و بشدت والدين را نگران مي‌کند.به هر حال والدين قادر هستند با در پيش گرفتن روش مناسب به کودک بياموزند نبايد در جمع انگشتش را داخل بيني فرو ببرد و به جاي آن بهتر است از دستمال استفاده کند.

عزیزم دستتو تو بینی ات نکن!

توصيه‌هاي مفيد
1.اگر کودک دچار سرماخوردگي و بيماري‌هاي مشابه است، بايد حتماً درمان شود زيرا اگر در چنين حالتي انگشتش را داخل بيني فرو برد باعث انتقال ميکرب‌ها به محيط اطراف خود مي‌شود.
2.هرگز از کلماتي مشابه «بچه کثيف» و «بي تربيت» استفاده نکنيد اين کار فقط موجب احساس عدم پذيرش وي از سوي شما مي‌شود و کوچک ترين تأثير تربيتي ندارد.
3.واقع گرا باشيد و بپذيريد برطرف شدن اين عادت کودک، به زمان نياز دارد.
4.هر بار که چنين رفتاري نشان داد به او دستمال بدهيد و با آرامش برايش توضيح دهيد که روش صحيح، استفاده از دستمال است نه انگشت.
5.اگر اطراف بيني او خشک شده و وي هربار به خاطر کنجکاوي و يا خارش پوست، اطراف آن را دستکاري مي‌کند از کرم‌هاي مرطوب کننده استفاده کنيد.
6.اگر کودک ناخودآگاه چنين رفتاري انجام مي‌دهد، با توافق او نخي به انگشت اشاره اش ببنديد تا هر بار به خاطر بياورد که رفتارش پسنديده نيست.
دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *