كودكان را به مطالعه تشويق كنيد تا آلزايمر نگيرند

كودكان را به مطالعه تشويق كنيد تا آلزايمر نگيرند

كودكان را به مطالعه تشويق كنيد تا آلزايمر نگيرند

پژوهشگران انگليسي در تحقيقات خود نشان دادند كه تحصيلات و مطالعه مداوم خطر ابتلا به زوال عقل در پيري و آلزايمر را كاهش مي دهد.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه كمبريج با بررسي مغز 872 داوطلب در سه تحقيق بزرگ درباره پيري كشف كردند كه تحصيلات بالا به افراد در مبارزه بهتر با تغييرات مغزي مربوط به زوال عقل كمك مي كند. به طوري كه هر يكسال تحصيلات بيشتر خطر توسعه زوال عقل را تا 11 درصد كاهش مي دهد.

اين محققان در اين خصوص توضيح دادند:«يك فرد مي تواند اين آسيب مغزي را به صورت خيلي حاد نشان دهد درحالي فرد ديگري مي تواند آن را در حالت بسيار خفيف تري بروز دهد، درحالي كه فرد دوم نيز همان زوال عقل را دارد.

كودكان را به مطالعه تشويق كنيد تا آلزايمر نگيرند

مطالعات ما نشان مي دهد كه تحصيلات در دوره اول كودكي تغييراتي در مغز ايجاد مي كند كه اين تغييرات موجب مي شود مغز فرد در پيري از خود مقاومت بيشتري در مقابله با آلزايمر نشان دهد».

اين دانشمندان افزودند:«بروز زوال عقل پس از سن 60 تا 65 سالگي هر 5 تا 7 سال يكبار دو برابر مي شود و تقريبا 50 درصد از جمعيت حدود 90 سال به اين بيماري مبتلا هستند».

سازمان جهاني بهداشت ارزيابي كرده است كه بيش از 29 ميليون نفر در دنيا از زوال عقل رنج مي برند و تا سال 2025 در آسيا، آفريقا و آمريكاي لاتين بيش از 80 ميليون نفر به اين بيماري مبتلا شوند.

به گفته اين محققان دانشگاه كمبريج، بهترين راه مبارزه با آلزايمر در پيري، تشويق كودكان به مطالعه بيشتر در دهه اول زندگي است.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *