پیشرفت تحصیلی کودکان

پیشرفت تحصیلی کودکان

نکاتی در جهت پیشرفت تحصیلی کودکان

برنامه ریزی زمانی برای او در نظر بگیرید برای این کار اوج ساعات تمرکز او را پیدا کنید و دریابید که فرزند تان کجا ،چه زمانی و چطور عملکرد بهتری دارد.تکالیف و وظایفی را که باید انجام دهد را فهرست کنید و برای هر یک از آنها محدوده زمانی تعیین کنید. ساعت را تنظیم کنید و به او بگویید تا زمانی که ساعت زنگ بزند باید به آن فعالیت بپردارد.
بین اوقات فراغت و زمان فعالیتش تعادل برقرار کنید. اگر او مجبور باشد دایما با موضوعات مختلف درسی مواجه شود، فرصتی برای خلاقیت، تصور ، اندیشه و تفکر کردن برایش نخواهد ماند.مطمئن باشید که فرزندتان همان اندازه که به انجام تکالیف میپردازد زمان کافی برای تفریح نیز دارد.
از تلاشهای فرزندتان قدردانی کنیدو به جای توانایی یا نحوه عملکردش، روی پیشرفتش تاکید کنید.زمانی که به او میگویید : (تو واقعا برای این موضوع تلاش زیادی کرده ای ، بیا با هم بقیه اش را ادامه دهیم) در واقع به او می فهمانید که پشتکارش را تشخیص می دهید و او برای غلبه بر موانع فقط به تلاش بیشتری نیاز دارد.
زمانی که بر توانایی هوشی او تاکید می کنید و به او میگویید : (تو خیلی با هوش هستی ، این کار باید برای تو آسان باشد) یا (من میدانم تو از عهده این کارمی توانی بر بیایی زیرا بسیار با هوش هستی) مرتکب اشتباه می شوید زیرا در این حالت اگر فرزند شما در انجام کاری آنگونه که شما پیش بینی نمو ده اید پیروز نشود با خود می اندیشدچون موفق نشدم پس با هوش نیستم و این خود موجب کاهش تلاش آنها میشود.
ممکن است به دلایلی انجام تکالیف برای کودکان شما مشکل باشد، گاهی کودکان نحوه انجام تکالیف را نمی دانند، گاهی انجام تکالیف برایشان سخت است و یا مقدار آنها بیشتر از توان کودک می باشد که لازم است با رسیدگی به موقع و صحیح موارد فوق کودکتان را یاری نمایید.

گردآورنده : سارا گودرزی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *