دعوا كردن كودك

دعوا كردن كودك

 چگونه از درگیر شدن با کودکم پیشگیری کنم؟

خانه را ایمن کرده و آن را برای کودک وسوسه انگیز جلوه ندهید زیراوقتی که خانه مملو از اشیای متنوع و جالب توجه است، برای سالم ماندن اشیا باید وقت زیادی صرف کنید،در عین حال نمی توانید فرزندتان را نیزاز توجه به ان ها بازدارید.
دقت کنید که چه مواقعی از روز کودکتان بد عنق و بد اخلاق است زیرا گاهی با اعمال تغییرات کوچکی در برنامه و روال عادی زندگی این مسئله حل خواهد شد. به عنوان مثال اگر غذا را نیم ساعت زودتر آماده کنید و به او بدهید،ممکن است بتوانیداز گریه و نق نق او که ناشی از افت قند خونش است جلوگیری کنید.
انتظار نداشته باشید ، بچه ها پس از ورجه وورجه کردن و شلوغ کاری، به یکباره آرام بگیرند. آنان تا چند مرتبه دیگر در پارک این طرف و آن طرف ندوند،رضایت نمی دهندکه اندکی آرام شوندو به خانه برگردند.
کارها را ناگهانی و بدون مقدمه انجام ندهید. به این معنا که سعی نکنید یکدفعه به کودکتان غذا بدهید بلکه به وی اعلام کنید که به زودی وقت غذا است. یا به او بگویید تا چند دقیقه دیگر وقت حمام است بعد او را به حمام ببرید.
به اسباب بازی، بازی یا هر کاری که به طور معمول به جر و بحث و دعوا ختم میشود،حساسیت نشان ندهید،زیرا به روشی موثر برای توجه شما تبدیل میگردد.فراموش نکنید،برای کودکان بی توجهی ناگوارتر از توجه منفی است.
از فرزندتان توقع بیش از حد، انتظارهای نا مناسب با سنش یا انتظار بی عیب و نقص بودن رفتارهایش را نداشته باشید.انتظارهای شما از کودکتان باید از هرنظر متناسب با سنش و منطبق برواقعیت باشد.
اگر بچه مشغول دردسرسازی و خرابکاری است،سرگرمش کنید.به عنوان مثال وقتی در فروشگاهی مشغول خرید هستید و نگران خرابکاری کودکتان هستید می توانید از او بخواهید در خرید به شما کمک کندو وسایلی که شما لازم دارید و در دسترس اوست را به شما بدهد.

گردآورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *