کودکان چاق را دریابید

کودکان چاق را دریابید

کودکان چاق را دریابید

کودکان چاق را دریابید یکی از بحث های داغ محافل پزشکی در چند سال اخیر چاق شدن بی رویه کودکان بوده است. در میان کشور های اروپایی بیشترین میزان کودکان چاق در انگلیس قرار دارد.

به طوری که از هر ۱۰ کودک ۶ نفر دارای اضافه وزن است. کارشناسان بهداشتی در انگلستان اعلام کردند که اگر روند کنونی در مورد چاقی و اضافه وزن کودکان انگلیسی ادامه پیدا کند، تا سال ۲۰۲۰ نیمی از کل جمعیت کودکان در این کشور به چاقی مبتلا خواهند شد. آمارها نشان می دهد که در بین کودکان انگلیسی، نرخ چاقی در طول ۲۰ سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.
با گسترش چاقی هشدار های پزشکی نیز شدت یافته است. یکی از دستورالعمل هایی که در حال حاضر در انگلیس بسیار توصیه می شود و به نوعی اجباری است، انجام یک ساعت تمرین بدنی و حرکات ورزشی در روز است. مطالعات نشان می دهد، کودکان در سنین مدرسه برای جلوگیری از چاق شدن باید حداقل روزانه ۹۰ دقیقه ورزش کنند. طبق توصیه های محققان که در مجله لانست منتشر شده است، کودکان باید میزان تحرک و فعالیت های فیزیکی خود را به منظور مقابله با بیماری های قلبی و چاقی افزایش دهند. محققان معتقدند بهترین و مناسب ترین راه مبارزه با چاقی کودکان تشویق و مجبور کردن آنها به انجام فعالیت های ورزشی است. ورزش کردن به اندازه کافی، نه تنها امروز کودکان را از ابتلا به چاقی در امان نگه می دارد و به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند که مانع از افزایش درصد مرگ و میر زودهنگام به دلیل ابتلا به بیماری های مربوط به چاقی در نسل آینده می شود. عادت دادن کودکان به رفتن به مدرسه و برگشتن به خانه با پای پیاده و یا با دوچرخه، دویدن در حیاط مدرسه در زنگ های تفریح و نیز ورزش کردن در ساعات بعدازظهر و یا تعطیلات آخر هفته از مهم ترین راهکارهایی است که محققان برای جلوگیری از چاق شدن کودکان به والدین ارائه می دهند. بنابراین فکر نکنید اگر اجازه می دهید کودکتان بیش از حد پای اینترنت و تلویزیون بنشیند یا او را با ماشین به مدرسه می رسانید به او کمک کرده اید.

روزنامه شرق

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *